Poznaj księgowych inFaktu
Ewelina Włodarczyk - księgowa z Kielc
Często rozmawiamy o możliwościach optymalizacji podatkowej, o tym, co klient może rozliczyć w kosztach a czego nie może i dlaczego.Ewelina Włodarczyk, księgowa z Kielc
Z każdym klientem ma Pani kontakt i stara się go Pani podtrzymywać. Jak buduje się takie relacje?
Najważniejsze jest rozpoczęcie współpracy. Na początku, kiedy klient przychodzi do mojego biura i nierzadko jest świeżo po otwarciu działalności, zawsze ma mnóstwo pytań i wątpliwości. Często też boi się jak to wszystko będzie – czy ten biznes wypali, czy się odnajdzie w nowej roli. Dlatego to ważne, żeby nawiązał z księgowym relację i nabrał poczucia, że jest ktoś, kto się jego firmą zaopiekuje od tej troszkę trudniejszej strony, czyli właśnie księgowej.
Myślę, że każdy właściciel biura rachunkowego powinien postarać się, żeby przeprowadzić klienta przez ten pierwszy, najtrudniejszy etap. Później, po miesiącu czy dwóch pewne kwestie stają się prostsze. Wtedy ten kontakt księgowego z klientem nie jest już tak potrzebny jak na samym początku.To, jak wolimy się kontaktować z księgowym pewnie zależy od osobowości, ale zakładam, że każda z tych osób ma rację, a więc niezależnie od formy kontaktu, możemy zbudować relację ze swoim księgowym.
Myślę, że tak. Widzę taką zależność, że wielu młodych przedsiębiorców chętniej nawiązuje współpracę z biurami rachunkowymi oferującymi obsługę na terenie całej Polski. Forma kontaktu nie jest już tak ważna jak jej stałość, a więc świadomość, że w określonych godzinach mogę zadzwonić i mój księgowy jest dyspozycyjny i gotowy do pomocy. Najważniejsze jest to, że klient nie zostaje sam z wątpliwościami lub problemami.
Czy ma Pani wypracowany schemat rozpoczynania współpracy z klientem?
Nie mam określonego schematu. Tak naprawdę wspólne dla wszystkich początków są pytania o wysokość obciążeń podatkowych, formy opodatkowania, ewentualne ZUS. Często rozmawiamy o możliwościach optymalizacji podatkowej, o tym, co klient może rozliczyć w kosztach a czego nie może i dlaczego.
Zobacz profil księgowej Eweliny Włodarczyk




Księgowy Opatów – sprawdź, czy wybrałeś profesjonalną księgową
Usługa inFakt Księgowi usprawnia funkcjonowanie firm w obszarze finansowo-podatkowym, a właścicielom firm pozwala skierować całą swoją uwagę na rozwijanie własnych interesów. Usługa obejmuje wsparcie osobistej Księgowej oraz dostęp do aplikacji inFakt. Tym samym Klient opłacając jedną usługę – otrzymuje dwa produkty. Klient powierza księgowość swojej firmy w ręce samodzielnie wybranej Księgowej. Wyszukiwarka Księgowych zawiera kilkaset profili, spośród których Klient sam wskazuje podmiot, który ma świadczyć usługę. Dzięki temu Klient ma pewność, że księgowość firmy prowadzona jest przez wykwalifikowaną w branży Księgową, która zapewnia najwyższą jakość usług. Klient może nie tylko wskazać dziedzinę gospodarki, w której powinien specjalizować się Księgowy (np. Księgowy dla branży budowlanej), ale i lokalizację (np. Księgowy z Opatowa). Po określeniu kryteriów Klient otrzyma listę Księgowych spełniających jego warunki. Dzięki temu nie traci czasu na przeglądanie profili, które nie spełniają jego wymagań.
Aplikacja inFakt to nic innego jak program do fakturowania i księgowości online. Aplikację warto pobrać na telefon albo smartfon (lub inne urządzenie mobilne z system iOS lub Android). Stały i łatwy dostęp do aplikacji umożliwia szybkie załatwienie wielu spraw, które do tej pory wiązały się z wizytą w biurze rachunkowym. Np.przesłanie faktury kosztowej do Księgowej trwa dosłownie moment – wystarczy zrobić zdjęcie dokumentu aparatem w telefonie i wykonać kilka kliknięć. Ponadto aplikacja dopuszcza wystawianie różnego rodzaju faktur (także zagranicznych), generowanie i wysyłanie potrzebnych rejestrów, dokumentów i plików (np. pliku JPK) oraz wykonywanie przelewów za podatki i składki.