Poznaj księgowych inFaktu
Piotr Juszczyk - księgowy z OlsztynaKlient wykonując usługę u kontrahenta od razu może wystawić mu fakturę w swoim telefonie i mu ją wysłać. To też jest super rzecz!Piotr Juszczyk, księgowy z Olsztyna
Czy ma Pan jakieś wypracowane sposoby na płynną współpracę z klientem? Czy jest taki jeden klucz, z którego Pan korzysta?
Chyba nie… Z każdym klientem trzeba dogadywać się indywidualnie. Tak jak mówiłem, jeden klient woli kontakt tylko mejlowy. Mam klientów, z którymi nigdy nie rozmawiałem telefonicznie. Trzeba też się wyczuć, znaleźć to flow, zweryfikować czego klient tak naprawdę potrzebuje, a każdy potrzebuje czegoś innego. Jeden potrzebuje stałej opieki księgowego i dopieszczenia, a drugi jest zadaniowcem i nie chce żadnego rozwijania wyjaśnień.
Jeden potrzebuje, żeby mu wszystko wytłumaczyć, wyjaśnić skąd się coś bierze, a drugi zada pytanie i chce od razu otrzymać odpowiedź: „tak” albo „nie”. Są różne typy ludzi, a więc i różne typy klientów – to cały przekrój. Wystarczy poznać ich oczekiwania, a wtedy współpraca układa się dobrze.
Czy w takim razie dobrze jest znać branżę swojego klienta? Czy znajomość branży klienta ułatwia Panu współpracę z nim? Czy może to nie ma aż takiego znaczenia?
Ma znaczenie. Jeżeli ktoś się specjalizuje, na przykład w branży prawnej, wie więcej o specyfice tego zawodu, jak co „można ugryźć”. Jeżeli ktoś specjalizuje się w produkcji, czyli obsługuje przedsiębiorstwa produkcyjne to też pewnie jest mu łatwiej.
Niektórzy księgowi mają swoje specjalizacje – znam księgowego, który pracuje tylko z radcami prawnymi i nie obsługuje żadnej innej gałęzi. Tak sobie wybrał, tak się zresztą reklamuje, ma sporo klientów i współpracuje tylko z radcami. Na początku podchodziłem do tego sceptycznie bo pomyślałem, że to może rodzić konkurencję pomiędzy jego klientami, ale okazuje się, że to im nie przeszkadza. Mój znajomy jest zadowolony bo specyfika, w której pracuje jest jedna i cały czas się w tym dokształca.
A w temacie sprawnej współpracy z klientem. Korzysta Pan z aplikacji inFaktu – jak Pan ocenia jej pomoc w pracy?
Przede wszystkim klienci ją chwalą i mówią po prostu, że to super sprawa. Tak jak powiedziałem, nie muszą jechać do mnie przez całe miasto bo trzeba zawieźć dokumenty do księgowego, czyli wszystko nazbierać i tak dalej… Na przykład: klient jedzie do sklepu, kupuje coś na firmę, wsiada do samochodu, stoi na światłach – a nie, telefonu nie wolno używać w samochodzie! A więc stoi pod sklepem, wyjmuje telefon i robi zdjęcie – i ta faktura już jest u mnie. Ja widzę ją od razu a już za dwa dni klient ma ją zaksięgowaną, czyli widzi na bieżąco jak się kształtują jego podatki.
Księgowy Mrągowo – tutaj wyszukasz skuteczną księgową
Celem usługi inFakt Księgowi jest profesjonalna księgowość i rzetelne wykonywanie powierzonych działań. Usługa jest elastyczna i dostosowana do potrzeb firmy i oczekiwań Klienta. Księgowi i Księgowe inFaktu skrupulatnie wykonują swoją pracę, są terminowi i zaangażowani. Niektórzy Księgowi specjalizują się w rozliczaniu firm z konkretnych branż (np. budowlanej, IT itd.), lecz wszyscy posiadają szeroką wiedzę ogólną. O kompetencjach Księgowych, doświadczeniu, ukończonych uczelniach, zdobytych certyfikatach i przebytych kursach można przeczytać na ich profilach.
inFakt zdaje sobie sprawę, że firma to żywy organizm, któremu zmieniają się cele i potrzeby, dlatego każdy Klient ma możliwość zmiany swojego osobistego Księgowego na innego, lepiej dopasowanego. Zmiana ma płynny charakter, może zajść w dowolnym momencie trwania umowy, a Klient nie musi podawać przyczyny. Usługę inFakt Księgowi chętnie wybierają przedsiębiorcy z Mrągowa, województwa warmińsko-mazurskiego, ale i z całej Polski. Klienci doceniają fakt, że oprócz Księgowych pracujących stacjonarnie w biurach rachunkowych, inFakt proponuje im wybór zdalnej Księgowej. Współpraca prowadzona jest poprzez telefon czy online. inFakt Księgowi obejmuje również dostęp do programu do fakturowania i księgowości. Narzędzie zawarte w aplikacji inFakt można pobrać na smartphone i tablet i różne księgowe sprawy załatwiać w tzw. międzyczasie – np. jadąc pociągiem do kontrahenta, jedząc obiad w restauracji czy czekając w kolejce w supermarkecie.