Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z WarszawyCiągle coś się zmienia, a ilość wiedzy, którą trzeba przyswoić jest bardzo obszerna, natomiast po 10 latach w zawodzie księgowej stwierdzam, iż wiem już bardzo dużo.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka.
Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym. Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
Czuje się Pani pewnie w swoim zawodzie?
Tak, czuję się pewnie. Gdy klient dzwoni lub gdy się spotykamy już nie mam takiego stresu jak kiedyś, że mogę zostać zaskoczona pytaniem lub skomplikowanym problemem. Oczywiście bywają trudne pytania i często muszę coś sprawdzić, natomiast wszystkie tematy w księgowości już są mi bliskie i w razie potrzeby wiem gdzie szukać, żeby znaleźć odpowiedź.
Księgowy Mogielnica – kompetentne księgowe, także z dojazdem
inFakt Księgowi to zaspokojenie kilku potrzeb firmy za pomocą jednej usługi. Szybkie znalezienie księgowości na miarę firmy jest jedną z nich. Wyszukanie jest łatwe dzięki prostej porównywarce z możliwością wpisania lokalizacji (np. Księgowa z Mogielnicy), zaznaczenia kryteriów i posortowania po koszcie usługi i opiniach wystawionych Księgowym i biurom rachunkowym.
Wykupując usługę Klient zyskuje nie tylko wsparcie osobistej Księgowej, ale i nabywa program do faktur i księgowości online. Aplikacja inFakt pozwala przejrzyście zarządzać finansami firmy oraz sprawnie współpracować z Księgowym – przesyłać i otrzymywać od niego dokumenty, konsultować bieżące sprawy. Ponadto poprzez aplikację można starać się o finansowanie. Aplikacja jest dostępna na urządzenie mobilne z systemem iOS i Android, a to znaczy, że biuro rachunkowe firmy można mieć zawsze przy sobie. inFakt Księgowi jest sprawdzoną i wygodną usługą, z której codziennie korzysta wielu polskich przedsiębiorców.