Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z WarszawyWszystkie tematy w księgowości już są mi bliskie i w razie potrzeby wiem gdzie szukać, żeby znaleźć odpowiedź.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka. Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym.
Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
A więc nie wystarczy podstawowe przeszkolenie księgowe?
Moje obowiązki obejmują sprawy księgowe i to sporo obejmuje wiele kontekstów. Zakres wiedzy, który do tego potrzebuję jest szeroki i zdobywałam go latami doświadczenia zawodowego. Szkolenia biznesowe pozostawiam innym, natomiast uważam, że naprawdę warto jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej skorzystać z takich ofert. Z doświadczenia widzę, że takie przygotowanie pomaga uniknąć wielu błędów na biznesowej drodze.
Księgowy Marki – upewnij się, że wybrałeś sumienną księgową
Porównywarka Księgowych jest nowoczesnym narzędziem marki inFakt, w którym każdy właściciel firmy znajdzie księgowość na miarę swojego biznesu. Nowatorski pomysł zastosowany w wyszukiwarce to możliwość zaznaczenia kryteriów i tym samym, uzyskania listy Księgowych, które spełniają oczekiwania Klienta. Wśród kryteriów warto zwrócić uwagę na lokalizację (np. Księgowa Marki), typ działalności, a nawet branżę, w której działa firma Klienta (np. Księgowa dla fryzjerstwa, kosmetyki). Można określić kilka kryteriów jednocześnie, a ostatecznego wyboru Księgowej dokonać wspierając się autentycznymi ocenami, wystawionymi przez innych Klientów.
Usługa inFakt Księgowi to nie tylko piecza nad firmą sprawowana przez osobistą Księgową, ale i dostęp do aplikacji inFakt. Aplikacja jest do pobrania w wersji mobilnej na urządzenia z systemami Android i iOS. W aplikacji można znaleźć unowocześnione funkcje programów do faktur i księgowości. Należy wśród nich wyróżnić możliwość szybkiego wystawiania faktur wpisując jedynie NIP czy funkcję przesyłania faktur kosztowych do Księgowego za pomocą aparatu w telefonie.