Poznaj księgowych inFaktu
Piotr Juszczyk - księgowy z OlsztynaTak naprawdę, dobry księgowy powinien przedstawić klientowi co należy zrobić i przede wszystkim poinformuje go o wszystkimPiotr Juszczyk, księgowy z Olsztyna
Czy ma Pan jakieś wypracowane sposoby na płynną współpracę z klientem? Czy jest taki jeden klucz, z którego Pan korzysta?
Chyba nie… Z każdym klientem trzeba dogadywać się indywidualnie. Tak jak mówiłem, jeden klient woli kontakt tylko mejlowy. Mam klientów, z którymi nigdy nie rozmawiałem telefonicznie. Trzeba też się wyczuć, znaleźć to flow, zweryfikować czego klient tak naprawdę potrzebuje, a każdy potrzebuje czegoś innego. Jeden potrzebuje stałej opieki księgowego i dopieszczenia, a drugi jest zadaniowcem i nie chce żadnego rozwijania wyjaśnień.
Jeden potrzebuje, żeby mu wszystko wytłumaczyć, wyjaśnić skąd się coś bierze, a drugi zada pytanie i chce od razu otrzymać odpowiedź: „tak” albo „nie”. Są różne typy ludzi, a więc i różne typy klientów – to cały przekrój. Wystarczy poznać ich oczekiwania, a wtedy współpraca układa się dobrze.
A czy te oczekiwania klientów bywają zaskakujące? Ma Pan takie sytuacje, że musi się Pan przez chwilę zastanowić o co w ogóle tutaj chodzi?
Czasem tak bywa. Czasem też klienci myślą, że księgowy musi wszystko zrobić a okazuje się, że nie wszystko jest zadaniem księgowego. Bywa, że klienci myślą, że księgowi nie mają co robić. Ja jestem wyrozumiały – tak mi się przynajmniej wydaje! – i zawsze staram się zrozumieć, że nie wszyscy zawsze mamy akurat czas. Uznaję, że to jest w porządku, natomiast nie zawsze klienci rozumieją nas i potrafią nieraz nawet brzydko odpowiedzieć. Tak że tak, są różne sytuacje.A czy jest taka strefa nieświadomości? Czy są takie kwestie, o które nie pytamy naszego księgowego a jednak powinniśmy?
Hm… Tak naprawdę, dobry księgowy powinien przedstawić klientowi co należy zrobić i przede wszystkim poinformuje go o wszystkim. Wychodzę z założenia, że o wszystkim trzeba uświadomić klienta czarno na białym. Nawet jeżeli rozmawiamy osobiście, w biurze, to warto też później wysłać mejla z najważniejszymi informacjami, czyli wyjaśnić czego my od niego oczekujemy i jakie są zobowiązania księgowego.
Księgowy Lubawa – tutaj znajdziesz sprawdzonego księgowego
inFakt Księgowi jest usługą, która ułatwia funkcjonowanie firmy w obszarze finansowo-podatkowym, a przedsiębiorcom pozwala skupić się na rozwoju biznesu. Usługa obejmuje kilka produktów, połączonych w spójną całość. Na wstępie warto wspomnieć o możliwości powierzenia prowadzenia księgowości firmy w ręce sprawdzonej Księgowej lub biura rachunkowego. Ofertę obsługi księgowej wyróżnia opcja dostosowania zakresu współpracy do detali działalności. To ważne z dwóch powodów. Po pierwsze – Klient ma pewność, że księgowość firmy prowadzona jest przez wykwalifikowaną w branży Księgową, która zapewnia najwyższą jakość usług. Klient może nie tylko skonkretyzować zarówno lokalizację księgowej (np. Księgowa z Lubawy), ale też wiele innych filtrów jak liczba pracowników, KPiR lub Ryczałt czy inne.
W ramach usługi Klient nabywa, oprócz opieki osobistej Księgowej, program do faktur i księgowości. Narzędzia zawarte w aplikacji inFakt, można pobrać na telefon i tablet (lub inne urządzenie mobilne z systemem iOS i Android). Całodobowy dostęp do aplikacji w wersji mobilnej, pozwala załatwiać wiele spraw, które do tej pory wiązały się z wizytą w biurze Księgowej. Np. od teraz koszty do księgowości można przesyłać, korzystając z aparatu w telefonie. Jest to realna oszczędność czasu i pieniędzy. Oprócz tego aplikacja pozwala na wystawianie różnego rodzaju faktur (także zagranicznych), generowanie potrzebnych rejestrów a nawet skraca drogę do uzyskania finansowania bieżącej działalności.