Poznaj księgowych inFaktu
Piotr Juszczyk - księgowy z OlsztynaOdpisuję mu (Klientowi) zawsze gdy do mnie napisze, obojętnie czy to jest godzina 23:00, weekend czy środek tygodnia.Piotr Juszczyk, księgowy z Olsztyna
Czy ma Pan jakieś wypracowane sposoby na płynną współpracę z klientem? Czy jest taki jeden klucz, z którego Pan korzysta?
Chyba nie… Z każdym klientem trzeba dogadywać się indywidualnie. Tak jak mówiłem, jeden klient woli kontakt tylko mejlowy. Mam klientów, z którymi nigdy nie rozmawiałem telefonicznie. Trzeba też się wyczuć, znaleźć to flow, zweryfikować czego klient tak naprawdę potrzebuje, a każdy potrzebuje czegoś innego. Jeden potrzebuje stałej opieki księgowego i dopieszczenia, a drugi jest zadaniowcem i nie chce żadnego rozwijania wyjaśnień.
Jeden potrzebuje, żeby mu wszystko wytłumaczyć, wyjaśnić skąd się coś bierze, a drugi zada pytanie i chce od razu otrzymać odpowiedź: „tak” albo „nie”. Są różne typy ludzi, a więc i różne typy klientów – to cały przekrój. Wystarczy poznać ich oczekiwania, a wtedy współpraca układa się dobrze.
A czy jest taka strefa nieświadomości? Czy są takie kwestie, o które nie pytamy naszego księgowego a jednak powinniśmy?
Hm… Tak naprawdę, dobry księgowy powinien przedstawić klientowi co należy zrobić i przede wszystkim poinformuje go o wszystkim. Wychodzę z założenia, że o wszystkim trzeba uświadomić klienta czarno na białym. Nawet jeżeli rozmawiamy osobiście, w biurze, to warto też później wysłać mejla z najważniejszymi informacjami, czyli wyjaśnić czego my od niego oczekujemy i jakie są zobowiązania księgowego.
Czy w takim razie dobrze jest znać branżę swojego klienta? Czy znajomość branży klienta ułatwia Panu współpracę z nim? Czy może to nie ma aż takiego znaczenia?
Ma znaczenie. Jeżeli ktoś się specjalizuje, na przykład w branży prawnej, wie więcej o specyfice tego zawodu, jak co „można ugryźć”. Jeżeli ktoś specjalizuje się w produkcji, czyli obsługuje przedsiębiorstwa produkcyjne to też pewnie jest mu łatwiej.
Niektórzy księgowi mają swoje specjalizacje – znam księgowego, który pracuje tylko z radcami prawnymi i nie obsługuje żadnej innej gałęzi. Tak sobie wybrał, tak się zresztą reklamuje, ma sporo klientów i współpracuje tylko z radcami. Na początku podchodziłem do tego sceptycznie bo pomyślałem, że to może rodzić konkurencję pomiędzy jego klientami, ale okazuje się, że to im nie przeszkadza. Mój znajomy jest zadowolony bo specyfika, w której pracuje jest jedna i cały czas się w tym dokształca.
Księgowy Lidzbark Warmiński – lista solidnych księgowych
Wszyscy lubimy upraszczać sobie życie. Na gruncie prywatnym, rodzinnym i zawodowym. To z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcą zoptymalizować i udogodnić prowadzenie firmy została przygotowana usługa inFakt Księgowi. Dlaczego usługa ułatwia prowadzenie działalności? Po pierwsze – usługę księgową świadczą wyspecjalizowane biura rachunkowe i Księgowe. Klienci mogą skupić się na rozwijaniu kontaktów biznesowych czy budowaniu biznesu – pozostając w poczuciu spokoju i wiedząc, że księgowość jest w bezpiecznych rękach. Księgowi nie tylko profesjonalnie prowadzą księgowość, ale cały czas się szkolą i doskonalą. Na bieżąco śledzą zmiany w prawie, aby w odpowiednim momencie przedstawić Klientom dostępne rozwiązania. Klient może wybrać do współpracy Księgową online lub pracującą stacjonarnie w biurze (np. z Lidzbarka Warmińskiego). Niezależnie od tego Klient ma możliwość wygodnego kontaktowania się z księgowością – telefonicznie lub internetowo (np. za pomocą aplikacji inFakt).
Po drugie – Klient w cenie usługi nabywa program do faktur i księgowości. Program zawiera wszystkie potrzebne funkcjonalności (np. opcję wystawiania faktur), zostały one tak zaprojektowane, aby usprawnić i przyspieszyć wykonywanie działań. Krótko mówiąc – inFakt Księgowi jest usługą dla każdego przedsiębiorcy, który chce mieć pewność, że księgowość firmy jest prawidłowo prowadzona, a przy okazji ułatwić sobie wszystkie obowiązki z nią związane.