Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichFajnie też, że mam kontakt z klientami, że mogę im pomóc w razie problemów. Cieszę się, gdy w słuchawce słyszę zadowolenie klienta z naszej współpracy.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
A jak wygląda zakładanie działalności gospodarczej? Na czym polega Pani pomoc?
Zaczynamy od podstaw. Ustalamy co klient musi po kolei zrobić – zgłosić się do ZUS-u, do VAT-u jeśli oczywiście będzie vatowcem, oddać wniosek do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Musi wybrać formę opodatkowania, w zależności od tego czy chce się rozliczać miesięcznie czy kwartalnie.
Wszystkie początkowe sprawy organizacyjne faktycznie musimy omówić krok po kroku. Jeśli chodzi o koszty, w praktyce wszystkie pytania raczej wychodzą od klientów. Pytają co mogą rozliczyć i jak, czy na wszystko mogą brać faktury. Odpowiadam i podpowiadam. Można powiedzieć, że taki jest schemat rozpoczynania współpracy, a więc najpierw ja wyjaśniam podstawy, a klienci później sami dopytują o wszystko, co jeszcze muszą wiedzieć.
Warunki współpracy są już takie same w każdym przypadku, a więc ustalamy do kiedy klient musi dostarczyć dokumenty i do kiedy z kolei ja muszę je zaksięgować. Gdy to zrobię, wysyłam mejla potwierdzającego. Instruuję klientów co powinni wtedy zrobić, do kiedy muszą zapłacić podatki. To takie vademecum działania przedsiębiorcy każdego miesiąca.
To naprawdę uporządkowane!
Tak, bo musi być. My, księgowi, żyjemy datami. Musimy dostosowywać się do terminów, nie wolno nam ich przekraczać. Wszystkie nasze działania muszą się zmieścić w danym czasie, a więc to musi być uporządkowane.
Księgowa Łazy – sumienna księgowa na wyciągnięcie ręki
Internet daje szereg praktycznych rozwiązań, ułatwiających codzienne życie i pracę. Teraz wiele czynności można robić online – wykonywać przelewy, komunikować się z osobami po drugiej stronie globu, prowadzić działalność gospodarczą i oczywiście księgowość. W wielu przypadkach nie trzeba nawet wychodzić z domu, aby zarabiać pieniądze i zarządzać firmą. Szybkość i wygoda – to głównie z tych powodów Klienci decydują się na zdalną księgowość. W usłudze inFakt Księgowi Klienci mają dostęp do wielusprawdzonych biur rachunkowych, pracujących online. Tym, którzy wolą poznać osobiście i spotykać się z Księgową, proponujemy wybór Księgowej dysponującej własnym biurem lub dojeżdżającej do siedziby Klienta. Do obowiązków Księgowych należy m.in. księgowanie kosztów, informowanie o wydatkach, których nie można rozliczyć w działalności, wysyłka deklaracji do ZUS i US oraz kontakty z urzędami. Zakres współpracy jest szeroki i transparentny. Klient od razu widzi cenę usługi, dlatego może sobie przeliczyć, czy jest ona warta wsparcia, które otrzyma w ramach usługi.
Dodatkowo, Klient nabywa w ramach usługi, wysokiej klasy program do fakturowania i księgowości. Program posiada wiele funkcji, zoptymalizowanych pod kątem wygody użytkowania i szybkości działania. Np. Użytkownicy aplikacji nie muszą się martwić, że zgubią fakturę kosztową albo zapomną ją przekazać do Księgowej. Zaraz po otrzymaniu dokumentu mogą mu zrobić zdjęcie telefonem i przesłać do księgowości. Cała operacja nie zajmie więcej niż kilka sekund.