Poznaj księgowych inFaktu
Marta Serafin - księgowa z GdańskaJa zapewniam profesjonalną obsługę księgową i służę wiedzą i doświadczeniem, a ktoś inny skupia się na swoim biznesie i w tym jest dobryMarta Serafin, księgowa inFakt z Gdańska
Porozmawiajmy teraz przez chwilę o byciu na bieżąco w życiu księgowego. Czy księgowy musi się często dokształcać?
Tak, dokształcanie jest nieodzownym elementem pracy księgowego. Każdy z nas musi sobie zarezerwować na to dodatkowy czas. Księgowi sami decydują o formach tego dokształcania – jedni wolą czytać prasę specjalistyczną, inni korzystają ze szkoleń lub webinariów, czytają blogi… Na pewno jest to niezbędne w pracy księgowego bo przepisy zmieniają się jak w kalejdoskopie, zwłaszcza ostatnio, zmiany są rewolucyjne i bardzo częste, nawet profesjonalistom trudno bywa za nimi nadążyć.
A przecież księgowość to żywy biznes, klienci też muszą się dostosować do tych zmian. Na przykład: zmiany w zakresie eksploatacji samochodów, czy te dotyczące kas fiskalnych. Klienci chcą prowadzić swoje firmy zgodnie z przepisami i nie chcą mieć kłopotów. Księgowy musi być na bieżąco ze wszystkimi zmianami żeby klient też czuł się bezpiecznie i wiedział, że może na swojego księgowego liczyć. To nie jest tak, że księgowy tylko wklepie fakturę – one muszą być wklepane poprawnie.
A jak Pani pracuje z klientem? Czy ma Pani jakieś wypracowane metody udanej współpracy księgowego z klientem?
Nie, jednego sposobu nie mam bo klienci są różni i każdy preferuje inny sposób kontaktu. Niektórzy wolą zadzwonić i coś omówić w szczegółach. Inni wolą kontakt mejlowy, bo na przykład są gdzieś za granicą albo po prostu są zajęci w ciągu dnia i potrzebują mejlowego potwierdzenia.
Mam też klientów, z którymi kontaktuję się przez Messengera na Facebooku i bardzo mi to odpowiada kiedy jest potrzebny taki szybki kontakt. Wystarczy tylko, że wyślę zapytanie i ktoś szybko udzieli odpowiedzi czy nawet prześle dokumenty. I w drugą stronę działa to tak samo: jeśli ktoś potrzebuje szybkiej odpowiedzi to też pisze na Messengera i ja wtedy błyskawicznie odpowiadam bo przecież od razu wyskakują na telefonie powiadomienia, że jest wiadomość.
A jak wygląda sytuacja kiedy przyjmuje Pani nowego klienta?
Teraz głównie mam klientów z polecenia. Ktoś jest zadowolony z usługi i poleca mnie znajomemu. Przeważnie jest to kontakt telefoniczny – klienci mówią, że ktoś im mnie polecił lub zajrzeli na moją stronę internetową i im się spodobała. Zaczynamy od podstawowej rozmowy: czym klient się zajmuje i jakie są jego oczekiwania. Jakich usług potrzebuje? Czasem to jest prowadzenie księgowości a czasem doradztwo podatkowe. Umawiamy jakąś godzinę spotkania i rozmawiamy.
Gdy chodzi o działalność gospodarczą to spotkanie jest dłuższe bo zależy mi na tym żeby jak najlepiej poznać biznes klienta, to, czym się zajmuje, jaka jest jego przeszłość – czy przechodzi z innego biura księgowego, czy to nowa działalność. Następnie zakładam konto w aplikacji księgowej i robię klientowi krótkie szkolenie z jej obsługi. Pokazuję jak wystawiać faktury, w jaki sposób dodawać koszty, jak się odnaleźć wśród tych wszystkich płatności. A później już zapewniam mu wsparcie na bieżąco.
Zobacz profil księgowej Marty Serafin
Księgowy Krynica Morska – elastyczne księgowe dla wszystkich branż
Aktywni przedsiębiorcy oraz osoby, które zdecydowały wkrótce założyć własną działalność, powinni zapoznać się z korzyściami, jakie niesie ze sobą usługa inFakt Księgowi. Klient sam wybiera osobę do prowadzenia księgowości swojej firmy. Do tego celu została zaprojektowana prosta wyszukiwarka z możliwością wskazania lokalizacji (np. Księgowa z Krynicy Morskiej), atrybutów firmy (typ działalności, pracownicy) i innych oczekiwań wobec Księgowej (np. znajomości języka obcego).
Wszyscy współpracujący z inFaktem Księgowi są doświadczonymi specjalistami, a jakość ich pracy potwierdzona jest w prawdziwych opiniach znajdujących się na profilach. Po trzecie – nabywając usługę inFakt Księgowi Klienci zyskują program do faktur i księgowości online. Zawarte w aplikacji inFakt narzędzia umożliwiają wystawianie i wysyłanie faktur (w tym zagranicznych), dodawanie faktur kosztowych, generowania różnego rodzaju raportów, terminowe opłacanie należności do US i ZUS, a nawet staranie się o finansowanie. Aplikacja jest dostępna w wersji mobilnej na telefony (smarftony) i tablety, co jest wygodnym rozwiązaniem dla Klientów, którzy lubią mieć kontrolę nad finansami swojej firmy z każdego miejsca na i o każdym czasie.