Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichBardzo lubię tę relację z klientem, naszą współpracę: ja czuję, że pomagam, klienci to czują. To ważne.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Mieszka Pani w Krakowie. Skąd są Pani klienci? Też są w większości z Krakowa, czy pochodzą z całej Polski a miejsce zamieszkania nie ma już takiego znaczenia dla kontaktu księgowego z klientem?
Nie, to nie ma znaczenia. Faktycznie, mam z Krakowa kilkunastu klientów. Sporo klientów mam też z Warszawy, ale też z wielu innych miast z całej Polski, tak że to nie tylko Kraków.
Rozumiem, że Pani swoich klientów na jakimś etapie współpracy oczywiście musi poznać. Ale czy może się zdarzyć, że kiedy tego kontaktu z człowiekiem jest mniej, od razu mniej myślimy o tym, że księgowy po drugiej stronie aplikacji jest prawdziwym, żywym człowiekiem?
Wydaje mi się, że czasami może tak być. Mam klientów, z którymi w praktyce nie mam kontaktu. Gdy rozpoczynaliśmy współpracę zadzwoniłam oczywiście się z nimi przywitać, jak z każdym moim klientem.
Natomiast są klienci, którzy od kilku lat już prowadzą działalność gospodarczą. Każdego miesiąca wysyłają te same dokumenty i rozliczają te same koszty. Oni już wiedzą jak tę działalność prowadzić. Nie mają do mnie żadnych pytań. Ta współpraca jest rutynowa – klienci wysyłają mi dokumenty, ja je księguję, klikam odpowiednie potwierdzenia i do klienta idzie automatyczne powiadomienie, że jego miesiąc rozliczeniowy został zamknięty. I kiedy tak układa się nasza współpraca, można mieć wrażenie, że ta obsługa księgowa jest automatyczna.
Ale ja jestem po tej drugiej stronie i czuwam. Sprawdzam dokumenty, koryguję je w razie potrzeby lub proszę o ich dosłanie jeśli zdarzy się pomyłka. Po prostu dostosowuję się do klienta i jego potrzeb. Jeśli klient woli uzgadniać bieżące sprawy przez telefon, omawiamy je przez telefon. Jeśli woli kontakt mejlowy – piszę mejle. Nie ma dla mnie znaczenia, w jaki sposób kontaktuję się z klientem. Najważniejsze jest to, że się dogadujemy.
Jak Pani to widzi z perspektywy praktyka – czy są takie pytania, których klienci nie zadają? Sprawy, o których Pani już z góry wie, że trzeba wyjaśnić?
Tak, zdarza się, że klient o coś nie dopyta, ale ja już wiem, że muszę go poinformować. To są na przykład terminy płatności podatku. Podczas naszej pierwszej rozmowy pamiętam o tym, by powiedzieć klientowi, że będę za niego na przykład wysyłała deklaracje.
Oczywiście pewne rzeczy wychodzą w praniu. Często klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Zawsze informuję o tym klientów gdy zakładają działalność gospodarczą. To są już ich pierwsze koszty, a zdarza się, że klienci nie mają pojęcia, że można tak zrobić.
Księgowa Koniecpol – porównaj szybko specjalizacje księgowych
inFakt Księgowi jest usługą zorientowaną na właścicieli firm, którym zależy, aby prowadzenie księgowości przekazać w odpowiedzialne i bezpieczne ręce. W usłudze mieści się wsparcie dedykowanego Księgowego lub biura rachunkowego i nabycie dostępu do aplikacji inFakt. Na co Klient może liczyć ze strony inFaktu? Na rzetelnie świadczoną usługę, realizowaną przez wybraną przez Klienta Księgową. Księgowi inFaktu to osoby ze starannym wykształceniem i bogatym doświadczeniem. Mogące pochwalić się licznymi certyfikatami (np. Ministerstwa Finansów) i ukończeniem branżowych kursów i szkoleń. Księgowe na bieżąco śledzą tematy szeroko pojętej rachunkowości i podatków, dzięki temu w odpowiednim czasie wiedzą o zmianach w ustawach i prawie i mogą przygotować do nich Klientów. Baza Księgowych zawiera podmioty z całej Polski – nie tylko z dużych miast. Niektórzy Księgowi obsługują Klientów zdalnie, wykorzystując telefon i internet. Zakres usług jest bardzo szeroki i uzgadniany w porozumieniu z Klientem. A to oznacza, że Klient dokładnie wie, za co płaci i czego może oczekiwać.
W ramach usługi jest dostępny również program do faktur i księgowości. Aplikacja pozwala wykonywać wiele standardowych czynności, lecz znacznie szybciej i wygodniej. Np. posiada opcję przekazywania kosztów do Księgowej, wykorzystując aparat w telefonie. Od tej pory Klienci nie muszą martwić się zgubieniem faktury kosztowej, ponieważ mogą od razu po otrzymaniu dokumentu zrobić mu zdjęcie telefonem i wysłać do księgowości.