Poznaj księgowych inFaktu
Milena Mazerant - księgowa z Piotrkowa TrybunalskiegoNajważniejsze dla współpracy z klientem jest dopilnowanie wszystkich terminów, tak, żeby on w ogóle nie musiał się martwić.Milena Mazerant, księgowa z Piotrkowa Trybunalskiego
Pracuje Pani w ustalonych godzinach?
Nie, nie mam ustalonych sztywnych godzin pracy. W zależności od potrzeb moich klientów i tego, jak układa się mój domowy grafik, pracuję w nienormowanych godzinach. Często także w weekendy, a więc ustalony grafik „od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00” nie zdałby egzaminu, ale to wielki plus mojej pracy.
Jak zaczyna Pani współpracę z klientem?
Przede wszystkim to zależy od etapu, na którym rozpoczynamy współpracę. Jeśli to klient, który dopiero założył działalność gospodarczą to przeważnie ma mnóstwo pytań – na przykład o wybór formy opodatkowania, o wszystkie terminy wysokości składek ZUS. Jeśli z kolei klient prowadzi już działalność od jakiegoś czasu i zmienia biuro podatkowe, często oczekuje optymalizacji podatkowej: czyli szukamy możliwości obniżenia wysokości podatków. Kiedy zdecydujemy się na podjęcie współpracy, podpisujemy umowę i… współpracujemy.
Jak często przedsiębiorca musi się kontaktować z księgową?
Nawet raz w miesiącu wystarczy. Mam klientów, którzy raz w miesiącu dostarczają wszystkie dokumenty, następnie ja wyliczam wysokość podatku – i już. Tak współpracuję głównie z klientami inFaktu, dlatego, że współpracę na bieżąco ułatwia nam aplikacja księgowa, z której korzystamy. Za każdym razem, gdy klient się loguje, na bieżąco widzi wysokość składek, które będzie miał do opłacenia.
Po prostu nie muszą o nic pytać – wszystkie odpowiedzi w zasadzie już są. Poza tym klient dostaje mejle z przypomnieniem terminów, więc zdarza się, że kontakt z klientem jest dość sporadyczny. Mimo to, są też klienci, którzy dzwonią raz-dwa razy w tygodniu, ale to z kolei zależy od specyfiki branży, w której działają i od tego, ile problemów każdy z nich ma. Tak więc bywa różnie.
Zobacz profil księgowej Mileny Mazerant