Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Klienci doceniają moją pracę – nie anonimowej osoby zatrudnionej w biurze rachunkowym.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
Jak Pani to widzi z perspektywy praktyka – czy są takie pytania, których klienci nie zadają? Sprawy, o których Pani już z góry wie, że trzeba wyjaśnić?
Tak, zdarza się, że klient o coś nie dopyta, ale ja już wiem, że muszę go poinformować. To są na przykład terminy płatności podatku. Podczas naszej pierwszej rozmowy pamiętam o tym, by powiedzieć klientowi, że będę za niego na przykład wysyłała deklaracje.Oczywiście pewne rzeczy wychodzą w praniu. Często klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Zawsze informuję o tym klientów gdy zakładają działalność gospodarczą. To są już ich pierwsze koszty, a zdarza się, że klienci nie mają pojęcia, że można tak zrobić.
A później tylko dzwonią lub piszą mejle.
Tak, dokładnie. Po tym wprowadzeniu, gdy sytuacja jest już ustabilizowana, współpracujemy już z sobą od kilku miesięcy, klienci wszystko już wiedzą, wyczerpali swoje pytania, to nasz kontakt faktycznie jest rzadszy. Są klienci, którzy mają potrzebę zadzwonienia do mnie lub rodzaj ich działalności gospodarczej jest bardziej skomplikowany, kontaktują się częściej.
Zdarza się to wtedy, gdy przytrafia im się trochę bardziej złożony problem, usiłują wyjaśnić coś ze swoim klientem, muszą wystawić inną niż dotychczas fakturę, np. pro forma. Inni z kolei napiszą mejla raz na miesiąc, a nawet wcale. To wszystko zależy od tego jaki prowadzą rodzaj działalności i jakie są ich potrzeby.




Księgowa Knurów – tu zobaczysz listę sprawdzonych księgowych
inFakt Księgowi jest usługą spełniającą oczekiwania właścicieli wszystkich firm. Mnogość branż, w których specjalizują się Księgowe, jest gwarancją, że każdy przedsiębiorca może powierzyć księgowość firmy w odpowiednio zaufane ręce. Warto wiedzieć, że Księgowi i biura rachunkowe inFaktu świadczą usługę stacjonarnie w swoim biurze, z dojazdem do siedziby Klienta, online albo łączą razem te atrybuty. To oznacza, że usługa jest dostępna dla każdego, bez względu na lokalizację. Księgowe zajmują się m.in. wystawianiem dokumentów sprzedaży, księgowaniem kosztów, kontaktami z ZUS, US i innymi urzędami oraz obsługą kadr i płac. Ramy współpracy są elastyczne i ustalane w porozumieniu z Klientem. Klient sam wskazuje podmiot do prowadzenia księgowości, a w wyborze mogą mu pomóc jawna cena usługi oraz opinie o Księgowym, wystawione przez innych Klientów. Usługa jest chętnie wybierana zarówno przez świeżo upieczonych przedsiębiorców, poszukujących pierwszej księgowości, jak i wieloletnich właścicieli firm, z różnych przyczyn rezygnujących z usług dotychczasowego Księgowego.
W pakiecie z opieką osobistej Księgowej, Klienci nabywają program do fakturowania i księgowości. Program pozwala wystawiać faktury, przekazywać koszty do księgowości, na bieżąco podglądać stan podatków i składek do zapłacenia. Klient może samodzielnie generować różne dokumenty, bilanse i zestawienia – np. analizy sprzedaży i kosztów. Oferta inFaktu zyskuje coraz większe zainteresowanie nie tylko w Knurowie i na Śląsku, ale i w całym kraju.