Poznaj księgowych inFaktu
Piotr Juszczyk - księgowy z Olsztyna
Klient wykonując usługę u kontrahenta od razu może wystawić mu fakturę w swoim telefonie i mu ją wysłać. To też jest super rzecz!Piotr Juszczyk, księgowy z Olsztyna
Czy ma Pan jakieś wypracowane sposoby na płynną współpracę z klientem? Czy jest taki jeden klucz, z którego Pan korzysta?
Chyba nie… Z każdym klientem trzeba dogadywać się indywidualnie. Tak jak mówiłem, jeden klient woli kontakt tylko mejlowy. Mam klientów, z którymi nigdy nie rozmawiałem telefonicznie. Trzeba też się wyczuć, znaleźć to flow, zweryfikować czego klient tak naprawdę potrzebuje, a każdy potrzebuje czegoś innego. Jeden potrzebuje stałej opieki księgowego i dopieszczenia, a drugi jest zadaniowcem i nie chce żadnego rozwijania wyjaśnień.
Jeden potrzebuje, żeby mu wszystko wytłumaczyć, wyjaśnić skąd się coś bierze, a drugi zada pytanie i chce od razu otrzymać odpowiedź: „tak” albo „nie”. Są różne typy ludzi, a więc i różne typy klientów – to cały przekrój. Wystarczy poznać ich oczekiwania, a wtedy współpraca układa się dobrze.
A czy te oczekiwania klientów bywają zaskakujące? Ma Pan takie sytuacje, że musi się Pan przez chwilę zastanowić o co w ogóle tutaj chodzi?
Czasem tak bywa. Czasem też klienci myślą, że księgowy musi wszystko zrobić a okazuje się, że nie wszystko jest zadaniem księgowego. Bywa, że klienci myślą, że księgowi nie mają co robić. Ja jestem wyrozumiały – tak mi się przynajmniej wydaje! – i zawsze staram się zrozumieć, że nie wszyscy zawsze mamy akurat czas. Uznaję, że to jest w porządku, natomiast nie zawsze klienci rozumieją nas i potrafią nieraz nawet brzydko odpowiedzieć. Tak że tak, są różne sytuacje.
A czy jest taka strefa nieświadomości? Czy są takie kwestie, o które nie pytamy naszego księgowego a jednak powinniśmy?
Hm… Tak naprawdę, dobry księgowy powinien przedstawić klientowi co należy zrobić i przede wszystkim poinformuje go o wszystkim. Wychodzę z założenia, że o wszystkim trzeba uświadomić klienta czarno na białym. Nawet jeżeli rozmawiamy osobiście, w biurze, to warto też później wysłać mejla z najważniejszymi informacjami, czyli wyjaśnić czego my od niego oczekujemy i jakie są zobowiązania księgowego.




Księgowy Jeziorany – doświadczone księgowe stacjonarnie lub online
inFakt wierzy, że specjalistyczna wiedza człowieka i dojście do nowoczesnych rozwiązań technologicznych to przyszłość księgowości. Dlatego stworzył usługę inFakt Księgowi. Usługa łączy obsługę księgową, realizowaną przez sprawdzonego Księgowego lub biuro rachunkowe i dostęp do aplikacji inFakt. Oferta skierowana jest do firm z każdego sektora gospodarki i o dowolnej wielkości. Do skorzystania zapraszamy także osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Usługę wyróżnia możliwość samodzielnego wskazania podmiotu do prowadzenia księgowości firmy. Ma to znaczenie dla Klientów, którzy cenią sobie spotkania z Księgową i chcieliby, aby miała biuro w ich lokalizacji (np. w Jezioranach), albo poszukują Księgowego specjalizującego się w konkretnej branży (np. budowlanej, gastronomicznej). Wybrane biuro rachunkowe bierze na siebie obowiązki związane z prowadzeniem księgowości i obsługą dokumentacji firmy.
Z usługi chętnie korzystają zarówno przedsiębiorcy, którzy z różnych przyczyn rezygnują z dotychczasowej księgowości, jak poszukujący pierwszej Księgowej. Szczególnie druga grupa docenia przyjazne podejście Księgowych inFaktu. Osobom, które stawiają swoje pierwsze kroki we własnym biznesie Księgowi cierpliwie odpowiadają na pytania, informują o możliwych formach opodatkowania działalności itd. W pakiecie ze wsparciem osobistej Księgowej, Klienci otrzymują dostęp do aplikacji inFakt, czyli programu do faktur i księgowości. Program zawiera wiele praktycznych funkcjonalności, lecz ma przejrzysty interfejs i jest intuicyjny w obsłudze.