Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichFajnie też, że mam kontakt z klientami, że mogę im pomóc w razie problemów. Cieszę się, gdy w słuchawce słyszę zadowolenie klienta z naszej współpracy.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
A jak wygląda zakładanie działalności gospodarczej? Na czym polega Pani pomoc?
Zaczynamy od podstaw. Ustalamy co klient musi po kolei zrobić – zgłosić się do ZUS-u, do VAT-u jeśli oczywiście będzie vatowcem, oddać wniosek do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Musi wybrać formę opodatkowania, w zależności od tego czy chce się rozliczać miesięcznie czy kwartalnie.
Wszystkie początkowe sprawy organizacyjne faktycznie musimy omówić krok po kroku. Jeśli chodzi o koszty, w praktyce wszystkie pytania raczej wychodzą od klientów. Pytają co mogą rozliczyć i jak, czy na wszystko mogą brać faktury. Odpowiadam i podpowiadam. Można powiedzieć, że taki jest schemat rozpoczynania współpracy, a więc najpierw ja wyjaśniam podstawy, a klienci później sami dopytują o wszystko, co jeszcze muszą wiedzieć.
Warunki współpracy są już takie same w każdym przypadku, a więc ustalamy do kiedy klient musi dostarczyć dokumenty i do kiedy z kolei ja muszę je zaksięgować. Gdy to zrobię, wysyłam mejla potwierdzającego. Instruuję klientów co powinni wtedy zrobić, do kiedy muszą zapłacić podatki. To takie vademecum działania przedsiębiorcy każdego miesiąca.
Chciałam na koniec naszej rozmowy zadać Pani sakramentalne pytanie o to, czy lubi Pani swoją pracę. Ale słyszę taki entuzjazm, kiedy Pani o niej opowiada, że naprawdę już nie muszę o to pytać! Zapytam wobec tego o coś innego – co lubi Pani w niej najbardziej?
Całokształt. Wszystko to, jak pracuję i co robię bardzo mi odpowiada. Fajnie, że jest to praca biurowa, fajnie, że nieustannie szukam informacji. Fajnie też, że mam kontakt z klientami, że mogę im pomóc w razie problemów. Cieszę się, gdy w słuchawce słyszę zadowolenie klienta z naszej współpracy.
Gdy klient dziękuje za to, że go wspieram czuję się, jakby mi wylewał miód na serce. To mi daje wielką motywację, poczucie spełnienia, że zrobiłam coś dobrego. Lubię księgować, lubię pracę z dokumentami, lubię to, co robię. Nie ma takiej jednej rzeczy, która wpływałaby na to, że tę pracę lubię. Moja praca w całości jest fajna – i taką ją lubię.
Księgowa Imielin – niezawodne księgowe dla każdej branży
inFakt Księgowi to usługa księgowa wyraźnie poprawiająca funkcjonowanie firmy w obszarze księgowo-finansowym, podatkowym oraz na polu kadrowo-płacowym. Klienci otrzymują solidne wsparcie księgowe świadczone przez sprawdzonego Księgowego oraz dostają dostęp do aplikacji inFakt. Każda firma ma inne potrzeby, dlatego każdy Klient traktowany jest w inFakcie indywidualnie. Usługa jest elastycznie dostosowywana do detali działalności i preferencji właściciela firmy. Klient może wybrać do współpracy Księgową lub biuro rachunkowe wyspecjalizowane w branży, w której działa firma. A przekrój specjalizacji Księgowych jest bardzo szeroki – od obsługi gastronomii, działalności związanych z kosmetyką i fryzjerstwem, po sektor medyczny, prawniczy i IT. Możliwość takiego dopasowania jest gwarancją powierzenia księgowości w odpowiednie ręce.
inFakt Księgowi to nie tylko wymierne korzyści związane z profesjonalną obsługą księgową oraz nabyciem programu do faktur i księgowości. Klienci usługi zyskują pewność, poczucie spokoju i czas. Pewność – bo wiedzą, że podatki są rozliczone prawidłowo, a deklaracje złożone w terminie. Spokój – bo nie martwią się o rozliczenia z ZUS i US, a w przypadku kontroli nie są pozostawieni sami sobie. Czas – bo nie muszą dojeżdżać do Księgowej, wszystko do trzeba, mogą załatwić telefonicznie albo wykorzystując aplikację inFakt. Oferta inFaktu do doskonały wybór dla każdego właściciela firmy, który poszukuje księgowości wychodzącej naprzeciw jego potrzebom.