Poznaj księgowych inFaktu
Marta Serafin - księgowa z GdańskaTeraz głównie mam klientów z polecenia. Ktoś jest zadowolony z usługi i poleca mnie znajomemuMarta Serafin, księgowa inFakt z Gdańska
Porozmawiajmy przez chwilę o pracy z klientami. Jakie jest Pani osobiste wrażenie – z jakimi klientami pracuje się Pani najlepiej?
Wielu klientów niekoniecznie się księgowością interesuje i niekoniecznie chcą się znać na księgowości i staram się wykazywać cierpliwość i ich nie oceniać. Ja też nie znam się na tym, czym zajmują się moi klienci. Lubię takich klientów… wbrew pozorom – tych wymagających. Takich, którzy są dociekliwi i zadają dużo pytań bo to jest też dla mnie szansa na rozwój, na sprawdzenie, czy aby na pewno mam w 100% rację. Lubię takie trudne przypadki, niestandardowe, nieklasyczne, kiedy trzeba coś sprawdzić, doczytać, wyszukać interpretacje podatkowe czy przeanalizować przepisy.
Czyli nie trzeba się bardzo stresować, że jak będą naciskać i dopytywać to księgowy nie oszaleje i nie powie: niech już pani da spokój!
Nie nie, zdecydowanie nie. To właśnie jest dla mnie szansa na analizę i zerknięcie na zmieniające się przepisy, a to bardzo lubię w tej pracy.
A jak Pani pracuje z klientem? Czy ma Pani jakieś wypracowane metody udanej współpracy księgowego z klientem?
Nie, jednego sposobu nie mam bo klienci są różni i każdy preferuje inny sposób kontaktu. Niektórzy wolą zadzwonić i coś omówić w szczegółach. Inni wolą kontakt mejlowy, bo na przykład są gdzieś za granicą albo po prostu są zajęci w ciągu dnia i potrzebują mejlowego potwierdzenia. Mam też klientów, z którymi kontaktuję się przez Messengera na Facebooku i bardzo mi to odpowiada kiedy jest potrzebny taki szybki kontakt.
Wystarczy tylko, że wyślę zapytanie i ktoś szybko udzieli odpowiedzi czy nawet prześle dokumenty. I w drugą stronę działa to tak samo: jeśli ktoś potrzebuje szybkiej odpowiedzi to też pisze na Messengera i ja wtedy błyskawicznie odpowiadam bo przecież od razu wyskakują na telefonie powiadomienia, że jest wiadomość.
A propos tych początków współpracy z klientami i wprowadzania ich w meandry księgowości – czy jest coś takiego, o co klienci nie pytają swojego księgowego, a powinni?
Na początku najważniejsze jest uświadomienie klientom jakie są terminy zapłaty ZUS–u lub podatku. Nowy klient musi się nauczyć, że do 10 dnia kolejnego miesiąca, lub do 15 jeśli zatrudnia pracowników, ma do zapłaty ZUS, do 20 podatek dochodowy, a jeśli jest czynnym podatnikiem VAT – do 25 każdego miesiąca podatek VAT. Klienci sami proszą, żeby im przypominać o tych terminach. Nie wystarczy wyjaśnienie tego na początku, o tym trzeba przez kilka pierwszych miesięcy przypominać.
Zobacz profil księgowej Marty Serafin
Księgowy Gniew – upewnij się, czy wybrałeś solidnego księgowego
Księgowość prowadzona poprzez dostępne aplikacje internetowe, we współpracy z wirtualnymi Księgowymi jest coraz bardziej powszechna. Nic dziwnego, ponieważ jest to rozwiązanie komfortowe, oszczędzające czas i pieniądze. Warto pamiętać, że księgowość należy prowadzić poprawnie – tj. zgodnie z obowiązującymi przepisami, więc nie można pozwolić sobie na przypadkowe wybory. inFakt Księgowi udostępnia Klientom nie tylko aplikację inFakt, czyli łatwy w obsłudze program do faktur i księgowości, ale i wsparcie Księgowej. To połączenie jest gwarancją, że cała dokumentacja prowadzona jest prawidłowo. Klient sam może wybrać Księgową do współpracy, wykorzystując wyszukiwarkę z opcją wpisania lokalizacji. To wygodna opcja dla szukających Księgowej w Gniewie lub innej, konkretnej miejscowości. Księgowi inFaktu są wysokiej klasy specjalistami, nie tylko znają się na swojej branży, ale i chętnie wyjaśniają i odpowiadają na pytania Klientów. A te, dzięki opcji kontaktu poprzez czat i e-mail, można zadawać 24 godziny na dobę.
Program do faktur i księgowości został zoptymalizowany pod kątem oczekiwań i potrzeb Klientów. To już nie jest narzędzie, jakie znamy sprzed kilkunastu lat. Oczywiście zawiera standardowe funkcjonalności (np. wystawianie faktur), ale i nowoczesne udogodnienia – np. opcję przesyłania zdjęcia faktury kosztowej czy możliwość wykonywania przelewów do ZUS i US. inFakt zapewnia indywidualne podejście do Klienta i usługę szyje na miarę firmy, o czym codziennie przekonuje się wielu polskich przedsiębiorców.