Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichFajnie też, że mam kontakt z klientami, że mogę im pomóc w razie problemów. Cieszę się, gdy w słuchawce słyszę zadowolenie klienta z naszej współpracy.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
Jak Pani to widzi z perspektywy praktyka – czy są takie pytania, których klienci nie zadają? Sprawy, o których Pani już z góry wie, że trzeba wyjaśnić?
Tak, zdarza się, że klient o coś nie dopyta, ale ja już wiem, że muszę go poinformować. To są na przykład terminy płatności podatku. Podczas naszej pierwszej rozmowy pamiętam o tym, by powiedzieć klientowi, że będę za niego na przykład wysyłała deklaracje.
Oczywiście pewne rzeczy wychodzą w praniu. Często klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Zawsze informuję o tym klientów gdy zakładają działalność gospodarczą. To są już ich pierwsze koszty, a zdarza się, że klienci nie mają pojęcia, że można tak zrobić.
A później tylko dzwonią lub piszą mejle.
Tak, dokładnie. Po tym wprowadzeniu, gdy sytuacja jest już ustabilizowana, współpracujemy już z sobą od kilku miesięcy, klienci wszystko już wiedzą, wyczerpali swoje pytania, to nasz kontakt faktycznie jest rzadszy. Są klienci, którzy mają potrzebę zadzwonienia do mnie lub rodzaj ich działalności gospodarczej jest bardziej skomplikowany, kontaktują się częściej. Zdarza się to wtedy, gdy przytrafia im się trochę bardziej złożony problem, usiłują wyjaśnić coś ze swoim klientem, muszą wystawić inną niż dotychczas fakturę, np. pro forma. Inni z kolei napiszą mejla raz na miesiąc, a nawet wcale. To wszystko zależy od tego jaki prowadzą rodzaj działalności i jakie są ich potrzeby.
Księgowa Czeladź – sprawdzone księgowe do prowadzenia firmy
Obowiązek księgowy dotyczy zarówno jednoosobowych działalności gospodarczych, niewielkich firm, jak i ogromnych koncernów. Księgowość musi być prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, sumiennie i rzetelnie. Dlatego nie warto powierzać tego zadania z ręce przypadkowej osoby wykonującej zawód Księgowej. W ramach usługi inFakt Księgowi, Klienci mogą wskazać osobę lub biuro rachunkowe do poprowadzenia księgowości firmy. Wybór ułatwiają profile, na których znajdują się informacje o każdej Księgowej. Klienci mogą dowiedzieć się z nich o wykształceniu, doświadczeniu, przebytych kursach i szkoleniach, a także – dzięki systemowi ocen – przeczytać opinie na ich temat wystawione przez innych Klientów. Czym zajmują się Księgowe? Sprawdzają poprawność dokumentów, księgują koszty, wysyłają deklaracje do ZUS i US, odpowiadają na pytania z urzędów i reprezentują przed nimi Klienta (także w przypadku kontroli skarbowej). Księgowi mogą także wesprzeć Klientów w szeroko pojętym zakresie kadrowo-płacowym (wyliczanie wynagrodzeń, sporządzanie i wysyłka PIT-ów i zeznań rocznych itd.). Obszar współpracy jest elastyczny i transparentnie przedstawiany przed zawarciem umowy. Klient wie, za co płaci i czego może spodziewać się w ramach usługi.
Usługa obejmuje także nabycie dostępu do programu do księgowości i faktur. Program zawiera wszystkie funkcjonalności, które takie narzędzie mieć musi, ale i też takie, które zostały przygotowane z myślą o Klientach usługi – np. opcja ubiegania się o finansowanie bieżącej działalności firmy. Klienci doceniają aplikację inFakt za przejrzysty i łatwy w obsłudze interfejs i szybkość działania. W przypadku jakichkolwiek problemów z obsługą programu, inFakt służy wsparciem księgowym i technicznym.