Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z Warszawy
Ciągle coś się zmienia, a ilość wiedzy, którą trzeba przyswoić jest bardzo obszerna, natomiast po 10 latach w zawodzie księgowej stwierdzam, iż wiem już bardzo dużo.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka.
Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym. Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
Czuje się Pani pewnie w swoim zawodzie?
Tak, czuję się pewnie. Gdy klient dzwoni lub gdy się spotykamy już nie mam takiego stresu jak kiedyś, że mogę zostać zaskoczona pytaniem lub skomplikowanym problemem. Oczywiście bywają trudne pytania i często muszę coś sprawdzić, natomiast wszystkie tematy w księgowości już są mi bliskie i w razie potrzeby wiem gdzie szukać, żeby znaleźć odpowiedź.




Księgowy Brwinów – tu odkryjesz niezawodną księgową dla firmy
inFakt pomaga właścicielom firm dając im dostęp do wygodnej, nowoczesnej księgowości. To wszystko za sprawą usługi inFakt Księgowi, która wspiera prowadzenie firmy w trzech istotnych aspektach. Po pierwsze – pozwala znaleźć Księgową lub biuro rachunkowe dopasowane do potrzeb. W łatwej w obsłudze wyszukiwarce istnieje możliwość wybrania kryteriów, takich jak np. miejscowość (Księgowy Brwinów) albo branża (Księgowa dla Gastronomii). Możliwość sortowania po cenie i opiniach usprawnia wybranie Księgowej do współpracy.
Po drugie – inFakt Księgowi to dostęp (w cenie) do aplikacji inFakt, która umożliwia łatwe zarządzanie finansami firmy. Aplikacja pozwala wystawiać faktury, przypomina o zbliżającym się terminie płatności podatków i składki ZUS, generuje KPiR, rejestry PIT i VAT i ma wiele innych przydatnych funkcji. Po trzecie – aplikacja jest dostępna w wersji mobilnej. A to znaczy, że sprawy księgowo-finansowe firmy można trzymać w ryzach w każdej sytuacji – będąc na spotkaniu u kontrahenta, w podróży samochodem, a nawet wypoczywając na wakacjach.