Poznaj księgowych inFaktu
Marta Mroczkowska - księgowa z WrocławiaZakładanie działalności gospodarczej wymaga od księgowego uzyskania wielu szczegółowych informacji. Dzięki temu mogę mu lepiej doradzić.Marta Mroczkowska, księgowa z Wrocławia
Jak wyglądają Pani kontakty z klientami?
Mam około 45 klientów. Uważam, że to optymalna ilość klientów na obecnym etapie działalności mojej firmy, dlatego, że mogę dobrze rozplanować tryb pracy i z uwagą zająć się sprawami każdego z nich. Najbardziej czasochłonni są nowi klienci, zwłaszcza ci, którzy założyli swoją pierwszą firmę, w ciągu pierwszych kilku miesięcy współpracy potrzebują by im poświęcić więcej czasu.
Potrzebują wsparcia niemal na każdym kroku, zadają bardzo dużo pytań, więc siłą rzeczy bardzo się angażuję w te relacje. Natomiast tak zwani „starzy klienci”, którzy korzystają z moich usług już od kilku lat, z którymi współpracuję od początku swojej działalności, tak naprawdę wymagają mniej kontaktu. Oczywiście mamy regularny kontakt, ale on już nie jest tak czasochłonny.
Jak Pani ocenia, czy dana ilość klientów jest dla Pani wystarczająca?
Ilość klientów niewiele mówi o czasie i zaangażowaniu poświęconym pracy nad sprawami ich przedsiębiorstw, bo to zależy od tego, czy przeważa ilość nowych klientów, czy tych, którzy mają doświadczenie w biznesie. Klienci, z którymi zakładam nową działalność gospodarczą bardzo często mają wiele pytań na przeróżne tematy, niekoniecznie tylko dotyczące księgowości. Ci drudzy z kolei mają inny, siłą rzeczy większy zakres wiedzy dotyczącej biznesu więc potrzebują konkretnych odpowiedzi na pytania podatkowo–księgowe.
O swojej pracy opowiada Pani z wielką pasją. Nie tylko nie muszę już pytać, czy lubi Pani swoją pracę, ale nawet o to, co Pani w niej lubi.
Lubię moich klientów. Kontakt z bardzo różnymi osobami przede wszystkim otwiera. Poznaję różne osoby, różne historie, potrzeby, sposób komunikacji, styl załatwiania spraw. To nieustannie przynosi mi nowe doświadczenia – i ja to po prostu uwielbiam! Plus to, co daje mi praca w inFakcie, a więc wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy księgowego i wsparcie.
To, że nie jestem zostawiona sama z moją pracą i zawsze mam wsparcie ze strony inFaktu i innych księgowych. Klienci, wsparcie, technologiczne rozwiązania – te czynniki powodują, że pracuje mi się bardzo fajnie, chcę się rozwijać.