Poznaj księgowych inFaktu
Ewelina Włodarczyk - księgowa z KielcKlient powinien wiedzieć, że kiedy zada jakieś pytanie, otrzyma zrozumiałą odpowiedź, zwłaszcza, że przepisy podatkowe nie zawsze są łatwe.Ewelina Włodarczyk, księgowa z Kielc
Zacznijmy od początku – jak długo jest Pani księgową?
Księgową jestem od około 4 lat, choć tak naprawdę swoją przygodę z księgowością zaczęłam dużo wcześniej. Już w trakcie studiów odbywałam wiele praktyk i staży w działach księgowych, aczkolwiek nie było to stricte wykonywaniem zawodu księgowego, a raczej nauką. Od ponad dwóch lat natomiast prowadzę swoje biuro rachunkowe, a od półtorej roku współpracuję z inFaktem.
Z każdym klientem ma Pani kontakt i stara się go Pani podtrzymywać. Jak buduje się takie relacje?
Najważniejsze jest rozpoczęcie współpracy. Na początku, kiedy klient przychodzi do mojego biura i nierzadko jest świeżo po otwarciu działalności, zawsze ma mnóstwo pytań i wątpliwości. Często też boi się jak to wszystko będzie – czy ten biznes wypali, czy się odnajdzie w nowej roli. Dlatego to ważne, żeby nawiązał z księgowym relację i nabrał poczucia, że jest ktoś, kto się jego firmą zaopiekuje od tej troszkę trudniejszej strony, czyli właśnie księgowej.
Myślę, że każdy właściciel biura rachunkowego powinien postarać się, żeby przeprowadzić klienta przez ten pierwszy, najtrudniejszy etap. Później, po miesiącu czy dwóch pewne kwestie stają się prostsze. Wtedy ten kontakt księgowego z klientem nie jest już tak potrzebny jak na samym początku.
Czy klientom często zależy na tym, żeby te relacje były zapoczątkowane osobiście?
Trudno mi oszacować jak procentowo to wygląda, ale zakładam że jest to pewnie 50/50. Są klienci, dla których to bardzo ważne i nie wyobrażają sobie rozpoczynania współpracy online, ale jest też duża grupa klientów, która tego nie potrzebuje. Nie mają czasu na spotkania i uważają, że w dobie internetu wszystko można załatwić za pomocą mejla, skype’a czy telefonicznie. Uważają, że osobiste spotkania nie są potrzebne i taką samą, a być może nawet lepszą relację są w stanie nawiązać komunikując się na odległość.
Zobacz profil księgowej Eweliny Włodarczyk
Księgowy Bodzentyn – tutaj znajdziesz niezawodną księgową
Wszystkie osoby, które zdecydują się na usługę inFakt Księgowi otrzymują dostęp do nowatorskiej, lecz przyjaznej dla Klienta, księgowości. Cechą charakterystyczną usługi jest opcja dopasowania usługi księgowej do atrybutów firmy oraz osobistych preferencji właściciela. Klienci sami mogą zdecydować, który Księgowy (Księgowa) lub biuro rachunkowe mają zająć się obsługą księgową firmy. W wyszukiwarce Księgowych można wskazać swoje kryteria i otrzymać listę Księgowych spełniających określone warunki. Wyszukiwarka pozwala uszczegółowić lokalizację Księgowej (np. w biurze w Bodzentynie), specjalizację (np. księgowość dla firmy IT), a nawet znajomość pożądanego języka obcego. Jawny koszt usługi i opinie wystawione na profilach Księgowych to kolejne czynniki, które ułatwią wybranie osoby do współpracy.
Cena usługi zawiera także dostęp do aplikacji inFakt. Aplikacja to – krótko mówiąc – dobry program do księgowości i faktur. Pozwala on m.in. zarządzać sprzedażą (np. poprzez możliwość wystawiania faktur), środkami trwałymi (system automatycznie wylicza amortyzację) oraz generować potrzebne raporty i pliki. Aplikacja jest także narzędziem komunikowania się księgowością. Warto wiedzieć, że narzędzie jest dostępne do pobrania także na urządzenia mobilne. A to znaczy, że praktycznie wszystkie czynności, których wykonanie wymagało dostępu do komputera, od teraz można realizować za pomocą tabletu lub telefonu.