Poznaj księgowych inFaktu
Piotr Juszczyk - księgowy z Olsztyna
Odpisuję mu (Klientowi) zawsze gdy do mnie napisze, obojętnie czy to jest godzina 23:00, weekend czy środek tygodnia.Piotr Juszczyk, księgowy z Olsztyna
Czy ma Pan jakieś wypracowane sposoby na płynną współpracę z klientem? Czy jest taki jeden klucz, z którego Pan korzysta?
Chyba nie… Z każdym klientem trzeba dogadywać się indywidualnie. Tak jak mówiłem, jeden klient woli kontakt tylko mejlowy. Mam klientów, z którymi nigdy nie rozmawiałem telefonicznie. Trzeba też się wyczuć, znaleźć to flow, zweryfikować czego klient tak naprawdę potrzebuje, a każdy potrzebuje czegoś innego. Jeden potrzebuje stałej opieki księgowego i dopieszczenia, a drugi jest zadaniowcem i nie chce żadnego rozwijania wyjaśnień.
Jeden potrzebuje, żeby mu wszystko wytłumaczyć, wyjaśnić skąd się coś bierze, a drugi zada pytanie i chce od razu otrzymać odpowiedź: „tak” albo „nie”. Są różne typy ludzi, a więc i różne typy klientów – to cały przekrój. Wystarczy poznać ich oczekiwania, a wtedy współpraca układa się dobrze.
A czy te oczekiwania klientów bywają zaskakujące? Ma Pan takie sytuacje, że musi się Pan przez chwilę zastanowić o co w ogóle tutaj chodzi?
Czasem tak bywa. Czasem też klienci myślą, że księgowy musi wszystko zrobić a okazuje się, że nie wszystko jest zadaniem księgowego. Bywa, że klienci myślą, że księgowi nie mają co robić. Ja jestem wyrozumiały – tak mi się przynajmniej wydaje! – i zawsze staram się zrozumieć, że nie wszyscy zawsze mamy akurat czas. Uznaję, że to jest w porządku, natomiast nie zawsze klienci rozumieją nas i potrafią nieraz nawet brzydko odpowiedzieć. Tak że tak, są różne sytuacje.
A czy jest taka strefa nieświadomości? Czy są takie kwestie, o które nie pytamy naszego księgowego a jednak powinniśmy?
Hm… Tak naprawdę, dobry księgowy powinien przedstawić klientowi co należy zrobić i przede wszystkim poinformuje go o wszystkim. Wychodzę z założenia, że o wszystkim trzeba uświadomić klienta czarno na białym. Nawet jeżeli rozmawiamy osobiście, w biurze, to warto też później wysłać mejla z najważniejszymi informacjami, czyli wyjaśnić czego my od niego oczekujemy i jakie są zobowiązania księgowego.




Księgowy Barczewo – tutaj lista niezawodnych księgowych
inFakt oferuje usługę inFakt Księgowi, charakteryzująca się elastycznym podejściem do potrzeb i możliwości Klienta, wsparciem osobistej Księgowej oraz dostępem do nowoczesnego programu do fakturowania i księgowości. Księgowi i biura rachunkowe inFaktu zajmują się m.in. księgowaniem kosztów, przesyłaniem deklaracji do ZUS i US, wysyłką pliku JPK, obsługą kadrowo-płacową. Klienci usługi mają możliwość dostosowania oferty do swoich aktualnych potrzeb i wskazania dodatkowych czynności, które Księgowa ma wykonać jednorazowo lub przez dłuższy czas. Klienci sami wybierają Księgową do współpracy. Mogą przy tym podeprzeć się lokalizacją biura (np. dla szukających Księgowych w Barczewie), opiniami innych Klientów lub innymi czynnikami.
Księgowi inFaktu stale podnoszą swoje kwalifikacje – kończą studia podyplomowe, uczestniczą w szkoleniach i kursach, czytają branżowe publikacje, aby na bieżąco być ze zmianami w prawie lub nawet je wyprzedzać. Naturalnym jest rozwój firmy, adaptacja do nowych warunków gospodarczych czy modyfikacja usług. To wszystko wiąże się ze zmianą potrzeb i oczekiwań właściciela biznesu. W inFakcie Klienci mogą wskazywać dodatkowe czynności, które Księgowa ma wykonywać cyklicznie lub jednorazowo. Program do faktur i księgowości, zawarty w aplikacji inFakt pozwala śledzić działania Księgowej, zapewnia bezpieczny obieg dokumentów i ma wiele praktycznych funkcji. Aplikacja jest udostępniona do pobrania na tablety i smartfony, a to oznacza, że wystarczy mieć dostęp do internetu, aby skorzystać z możliwości własnego biura księgowego.