inFakt

Poznaj księgowość i fakturowanie, na które możesz liczyć

Wypełnij formularz

Odklej się
od papierkowej
roboty!

Odklej się od papierkowej roboty!

Wystawić faktury!

Faktura online w 3 kliknięcia

Uzupełnij podstawowe dane, a program zrobi resztę

Wystawić faktury!

Zdążyć do urzędu!

Mobilny dostęp przez 24h

Dostęp do konta i faktur z każdego miejsca online

Zdążyć
do urzędu!

Pojechać do księgowej!

Pełne wsparcie ekspertów

Profesjonalny zespół księgowych do Twojej dyspozycji

Pojechać
do księgowej!

Z naszych usług korzysta już

4 0 8 7 4 7

firm

Zobacz jakie to proste

Wystaw fakturę
w 3 kliknięcia

Testuj za darmo
do 3 faktur w miesiącu

WYSTAW FAKTURĘ

Dostęp gdziekolwiek jesteś

Aplikacja mobilna inFakt

inFakt

Poradnik eksperta

Dlaczego warto przejść na VAT kwartalny?

Większość firm rozlicza VAT co miesiąc, mimo że istnieje opcja rozliczania VAT-u co kwartał. Dzięki niej VAT wpłaca się do urzędu 4 razy w ciągu roku, a nie 12. W konsekwencji, gotówka, którą należałoby wpłacić do urzędu dłużej pozostaje do dyspozycji przedsiębiorcy. Ponadto, takie rozliczenie sprawia, że jest więcej czasu na zapłatę VAT-u z faktur sprzedażowych z początku kwartału. Z kolei na rozliczenie podatku z faktury zakupowej jest maksymalnie aż 9 miesięcy.

Zmiany w CEIDG – kiedy trzeba zgłosić?

Każdy przedsiębiorca jest wpisany do CEIDG. Treść wpisu zawiera informacje o danej działalności gospodarczej, w tym dane osobowe, adresy, sposób rozliczania podatku dochodowego, numer konta bankowego, itp. Każda zmiana tych danych wymaga zaktualizowania treści wpisu – zmianę trzeba zgłosić nie później, niż 7 dni od momentu, w którym wystąpiła. Zgłoszenia dokonuje się za pomocą formularza CEIDG-1 składanego w urzędzie miasta lub gminy, albo przez Internet.

Czy faktura musi zawierać podpis i pieczątkę?

Przepisy dotyczące wystawiania faktur szczegółowo określają co musi znaleźć się na fakturze, aby dokument był zgodny z prawem. Brak obowiązkowych elementów może sprawić, że dokument zostanie uznany za wadliwy. Wśród elementów obowiązkowych nie ma jednak ani podpisu, ani pieczątki. Oznacza to, że faktura, na której nie ma podpisów i pieczątek obu stron transakcji jest jak najbardziej poprawna – może ona mieć formę zarówno papierową, jak i elektroniczną.

Wypełnij
formularz