Excel rachunek uproszczony

Sporządzając w arkuszu Excel rachunek uproszczony „nievatowiec” wybierał rozwiązanie niezłe, ale nie idealne. Istnieje zdecydowanie lepszy sposób na dokumentowanie transakcji. Warto przy tym pamiętać, że obecnie zwolnieni VAT wystawiają faktury. 

Wystawianie rachunków – jakie nowości w przepisach? 

Z początkiem 2014 r. zmieniły się przepisy w zakresie dokumentowania transakcji przez przedsiębiorców zwolnionych z VAT. Nie posługują się oni rachunkami, a fakturami. Tak jak było wcześniej dokument po sprzedaży towaru lub wykonaniu usługi wystawiają oni jedynie na żądanie nabywcy. 

W niewielkim stopniu przekształceniom uległy zapisy dotyczące zestawu elementów, jakie „nievatowiec” musi zawrzeć na wystawianym dokumencie. Jedynie przy sprzedaży zwolnionej przedmiotowo – na podstawie jej rodzaju, niezbędne jest dopisanie podstawy zwolnienia z VAT.


Excel rachunek uproszczony – praktyka uwidacznia niedoskonałości

Przepisy w żaden sposób nie narzucają sposobu w jaki wystawia się poświadczenia transakcji. Jednym z częściej spotykanych jest wykorzystanie w tym celu arkusza kalkulacyjnego Excel. Dzięki funkcjom pozwalającym na przeliczanie danych liczbowych może on uprościć wystawienie dokumentu – w porównaniu do korzystania np. z druczków akcydensowych.

Tyle, że Excel jako aplikacja do fakturowania posiada sporo wad. Trzeba tu wymienić choćby konieczność każdorazowego uzupełniania danych i samodzielnego dbania o numerację, nieatrakcyjną szatę graficzną sporządzonego dokumentu, przedsiębiorca naraża się na ryzyko popełnienia wielu błędów. 

Ułatw sobie fakturowanie wybierając inFakt

Z odpowiednim programem do wystawiania faktur prowadzenie firmy staje się łatwiejsze. Przetestuj Program do Fakturowania inFakt.pl, a szybko się o tym przekonasz. 

Po założeniu darmowego konta, do 3 faktur w miesiącu wystawiasz zupełnie bez opłat. Poznaj wygodę fakturowania jakiej nie daje Excel. 


Data modyfikacji:2015-09-08

Od 2008 roku wspólnie z zespołem zmienia rynek usług księgowych tak jak kilka lat temu rynek usług bankowych zmienił mBank.


Zobacz jakie to proste

Wystaw fakturę w 4 kliknięciach

  • Kliknij w przycisk Nowa faktura.

  • Po wpisaniu NIP-u klienta
    dane uzupełnią się same.

  • Wpisz nazwę towaru lub usługi. Podaj wartość usługi
    i datę wystawienia. Określ rodzaj waluty.

  • Gotową fakturę możesz przesłać e-mailem lub wydrukować.


Napisali o nas

Gazeta Wyborcza Forbes Puls Biznesu


Dla kogo?

Fakturowanie inFakt jest przeznaczone dla wszystkich firm działających na terenie Polski. Z naszych usług najczęściej korzystają osoby pracujące w takich branżach jak: