Wsparcie księgowych: pon. - niedz.: 7 - 22

Infolinia: 22 307 19 18, info@infakt.pl, Księgowi online (czat)

Wystawianie faktur
w inFakt.pl
Podręcznik
użytkownika

Arkadiusz caryk Arkadiusz Caryk

Redaktor pracujący na co dzień
w Ogólnopolskim Biurze Rachunkowym
inFakt w Krakowie.

Pobierz eBook jako PDF

Wstęp

inFakt.pl to prosty i szybki program, który generuje faktury w czytelnych i estetycznych plikach PDF. Program jest pełen przydatnych funkcji, które ułatwią i przyspieszą Ci pracę – wystawianie faktur jeszcze nigdy nie było tak proste. Przeczytaj ten eBook, a dowiesz się dlaczego.

eBook „Wystawianie faktur w inFakt.pl” to podręcznik użytkownika Fakturowania w inFakcie. Dzięki niemu nauczysz się korzystać z funkcji serwisu w optymalny sposób oraz uzyskasz podstawową wiedzę o fakturach.

Z tego eBooka dowiesz się:

  • Jak szybko zacząć pracę z inFaktem?
  • Jak optymalnie korzystać z funkcji inFaktu?
  • Kiedy faktury elektroniczne są zgodne z prawem?
  • Jakie istnieją rodzaje faktur i kiedy je wystawiać?

Celem inFaktu jest ułatwianie życia polskim przedsiębiorcom. Właśnie dlatego stworzyliśmy Program do Fakturowania oraz wydaliśmy tego eBooka, który pomoże Ci najlepiej z niego korzystać.

Zapraszamy do lektury!


1. Jak szybko zacząć pracę z inFaktem?

inFakt.pl jest dostępny przez Internet – działa na każdym komputerze z dostępem do Sieci, wyposażonym w przeglądarkę internetową. Oznacza to, że inFaktu nie musisz instalować na komputerze – nie jest dystrybuowany np. na płycie. Aby uruchomić inFakt, wystarczy otworzyć adres:

https://inFakt.pl – a następnie założyć darmowe konto lub zalogować się.

Program działa bardzo szybko, a dodatkowo jest nieustannie udoskonalany dzięki pracy zespołu programistów i księgowych. Dzięki temu gotową fakturę uzyskasz w kilkanaście sekund.

Faktura w 5 krokach

inFakt.pl oferuje zaawansowany program do wystawiania faktur pełen przydatnych funkcji. Najprostsza z opcji, to po prostu wystawienie faktury. Gotowy dokument w przejrzystym PDF-ie uzyskasz w ok. 30 sekund. Sprawdź jak!

Faktura w inFakcie w 30 sekund

  1. Logujesz się na inFakt.pl lub zakładasz nowe konto
  2. Klikasz w przycisk Nowa faktura
  3. Podajesz dane Twojej firmy i klienta
    Wystarczą numery NIP – reszta danych pobierze się z GUS-u i uzupełni na fakturze.
  4. Uzupełniasz dane towaru lub usługi – w tym cenę i stawkę VAT
    Inne pola faktury uzupełniają się automatycznie – sprawdź czy są poprawne.
  5. Zapisujesz i drukujesz fakturę

Gotowe!

2. Jak dostarczyć nabywcy fakturę wystawioną w inFakcie?

Faktura wystawiona - czas ją dostarczyć do klienta. Działając z inFaktem masz na to trzy sposoby:

1. Wysyłka faktury e-mailem wprost z inFaktu

Jeśli korzystasz z inFaktu, możesz wysyłać faktury e-mailem nie opuszczając swojego konta użytkownika. Wówczas PDF z fakturą zostanie wysłany jako załącznik wiadomości z inFaktu. Aby wysłać fakturę w ten sposób, powinieneś przypisać adres e-mail do wybranego klienta. W tym celu:

  1. kliknij w zakładkę Klienci,
  2. wybierz klienta i kliknij w przycisk Edytuj,
  3. wpisz adres e-mail i kliknij Zapisz.

Od teraz możesz wysyłać faktury z inFaktu e-mailem do tego klienta. Wystarczy np. otworzyć zakładkę Przychody, zaznaczyć „tick” przy wybranej fakturze i kliknąć w przycisk Wyślij e-mailem. Ten sam efekt uzyskasz jeśli otworzysz edycję faktury i klikniesz w opcję „Wyślij fakturę e-mailem” (w menu po prawej stronie ekranu).

Skonfiguruj wiadomości e-mailowe z inFaktu

Oczywiście w inFakcie masz także kontrolę nad treścią wiadomości, którą klient otrzyma wraz z PDF-em z fakturą. Jeśli jej nie zmienisz, inFakt wyśle wiadomość o domyślnej treści. Możesz jednak ją zmienić klikając w: Ustawienia » Teksty wysyłane z fakturami w e-mailu

W tym miejscu możesz zmienić:

  • treść wiadomości wysyłanej wraz z fakturą,
  • adres e-mail nadawcy wiadomości.

Treść wiadomości może zawierać znaczniki, które po wysyłce zostaną podmienione na zdefiniowane informacje. Np. {{wartosc_brutto}} wyświetla w e-mailu wartość brutto na fakturze.

Jeśli chodzi o adres e-mail nadawcy, użytkownicy kont darmowych mogą wysyłać faktury z inFaktu tylko ze standardowego adresu: uzytkownicy@inFakt.pl. Natomiast użytkownicy kont płatnych dowolnego rodzaju, mogą dokonywać wysyłki z własnego adresu e-mail, na który założone jest konto w inFakcie. W obu przypadkach nazwą nadawcy jest zapisana w inFakcie nazwa firmy.

Wystawianie faktur img1
Dostosuj do swoich potrzeb ustawienia wysyłki faktury e-mailem z inFaktu

Aby wysyłać faktury z inFaktu z własnego e-maila, wykonaj następujące kroki:

  1. kliknij w zakładkę Ustawienia,
  2. kliknij w opcję Teksty wysyłane z fakturami w e-mailu,
  3. w polu Nadawca wiadomości wybierz e-mail, z którego mają być wysyłane faktury.

2. Wysyłka faktury pocztą tradycyjną

Jeżeli Twój klient preferuje otrzymywanie faktur papierowych pocztą tradycyjną, możesz skorzystać z odpowiedniej usługi w inFakcie. Kilka kliknięć wystarczy, aby zlecić wysyłkę faktury pocztą.

Aby skorzystać z tej opcji, najpierw musisz wykupić pakiet przesyłek listowych, korzystając z funkcji: Ustawienia » Przesyłki listowe. Cena wynosi 2,8-3 zł za jedną przesyłkę (w zależności od wielkości pakietu).

Następnie wystaw nową fakturę lub wejdź do edycji dowolnej faktury i kliknij w przycisk w bocznym menu: Wyślij fakturę pocztą. Wówczas pojawi się okno, w którym możesz wybrać wersję faktury do wysyłki pocztą. Dzięki temu faktura zostanie wydrukowana, zapakowana do koperty oraz wysłana do kontrahenta w ciągu jednego dnia roboczego od dnia w którym inFakt otrzyma Twoje zlecenie.

3. Zapis faktury jako plik PDF

Oczywiście, istnieje też trzecia opcja, w której inFakt generuje dla Ciebie plik PDF z fakturą. Po zapisaniu pliku na dysku,możesz go wysłać e-mailem do kontrahenta korzystając z własnej skrzynki e-mailowej lub wydrukować i wysłać pocztą we własnym zakresie.

Zapis faktury jako PDF można dokonać na 3 sposoby:

  1. W zakładce Przychody zaznaczyć „tick” przy wybranej fakturze, a następnie kliknąć Drukuj. W ten sposób możesz zapisać jako PDF kilka faktur naraz. Wystarczy, że zaznaczysz „tick” przy wybranej liczbie faktur, a wszystkie naraz zapiszą się jako pliki PDF.
  2. W zakładce Przychody kliknąć w dowolną fakturę, a następnie z menu po prawej stronie wybrać opcję Zapisz jako plik PDF.
  3. W zakładce Przychody kliknąć w dowolną fakturę, a następnie z menu po prawej stronie wybrać opcję Drukuj fakturę.

Uwaga: W inFakcie zdecydowaliśmy się umożliwić zapis faktury jako PDF również za pomocą przycisku „Drukuj”, aby dzięki temu zwiększyć intuicyjność interfejsu. Nie ma natomiast możliwości bezpośredniego wysyłania treści faktury do drukarki z uwagi na potencjalne różnice pomiędzy wydrukiem, a PDF-em, które mogłyby powstać w ten sposób.

3. Wyróżnij się! Unikalne grafiki faktur w inFakcie

Faktura wystawiona w inFakcie może uzyskać standardowy szablon graficzny. Wówczas wygenerowany PDF z fakturą będzie miał czytelny i przejrzysty układ oraz monochromatyczną kolorystykę. Jest to domyślne rozwiązanie. Standardowy szablon można jednak z łatwością zmienić, aby dzięki temu faktura wyróżniała się. Są na to trzy sposoby:

1. Dodanie logo

Najprostszy sposób wzbogacenia faktury to dodanie logo firmy.

Aby ustawić logo na fakturze, skorzystaj z następującej opcji: Ustawienia » Logotyp

W tym miejscu możesz wgrać logo firmy w formacie JPG lub PNG o maksymalnym rozmiarze 1 MB.

2. Predefiniowane szablony faktur

Ciekawszy sposób wzbogacenia faktury to ustawienie szablonu graficznego, który diametralnie zmieni kolorystykę, czcionki i układ elementów na fakturze. W inFakcie znajdziesz 20 gotowych szablonów faktur. Możesz wybrać jeden z nich jako domyślny – wówczas wszystkie faktury będą korzystały z tego szablonu.

Aby ustawić jeden z predefiniowanych szablonów faktur, skorzystaj z następującej opcji: Ustawienia » Szablony faktur

3. Szablony faktur stworzone samodzielnie w edytorze HTML / CSS

Trzeci sposób na graficzne wzbogacenie faktury polega na stworzeniu własnego szablonu (lub dowolnym zmodyfikowaniu predefiniowanych szablonów inFaktu). Do tego służy edytor HTML / CSS. Pozwala on dowolnie zaprojektować szablon w HTML i CSS, a także dodawać własne grafiki do szablonu faktury w formatach JPG, PNG lub GIF (maksymalny rozmiar jednego pliku to 500 kB). W trakcie tworzenia projektu możesz wygenerować jego podgląd w pliku PDF.

Dostęp do edytora szablonów faktury uzyskasz korzystając z opcji:
Ustawienia » Szablony faktur » Zaprojektuj własną, unikalną fakturę!

4. Funkcje inFaktu, które przyspieszają pracę

inFakt oferuje szereg dodatkowych funkcji, które pozwolą Ci skonfigurować program w optymalny sposób. Dzięki temu wystawianie faktur jest jeszcze szybsze i wygodniejsze.

1. Wystaw podobną fakturę

Prosta, a zarazem bardzo przydatna funkcja inFaktu, to wystawianie faktury podobnej do utworzonej wcześniej.

Po prostu klikasz w dowolną fakturę wystawioną w inFakcie, a następnie w menu po prawej klikasz w opcję Wystaw podobną. W ten sposób uzyskasz formularz dodawania nowej faktury wypełniony danymi faktury wystawionej wcześniej. Wystarczy podmienić dane, które się zmieniają (np. dane klienta), zapisać i wydrukować.

2. Definiowanie faktur

Analogicznie do powyższej funkcji, działa opcja definiowania faktur. inFakt pozwala ustalić treść faktury o stałych elementach. Dzięki temu bardzo szybko możesz wystawiać dokumenty posiadające stałe elementy. Wówczas wystarczy tylko podmienić te fragmenty, które się zmieniają, a pozostawić zdefiniowane.

Zdefiniowane faktury znajdziesz w zakładce: Przychody » Zdefiniowane faktury

3. Zapisywanie klientów

Dane każdego klienta, dla którego wystawiasz fakturę, zapisują się w inFakcie. Podstawowe dane firmowe pobierają się automatycznie z GUS – wystarczy, że podasz NIP i wpiszesz kod z obrazka. Resztę danych można uzupełnić we własnym zakresie, korzystając z zakładki Klienci. Ta zakładka pozwala również przeglądać dane wszystkich klientów oraz wystawiać szybko faktury dla każdego z nich.

Dane klientów możesz przeglądać w zakładce: Przychody » Klienci

W zakładce Klienci możesz także wyświetlić:

  • historię faktur wystawionych dla danego klienta,
  • historię korespondencji z nim (wszystkie e-maile wysłane do niego z inFaktu).

4. Zapisywanie produktów

Zakładka Produkty działa analogicznie do zakładki Klienci. W tym miejscu możesz przeglądać wszystkie sprzedane produkty oraz szybko wystawiać faktury dokumentujące sprzedaż wybranych produktów.

Dane produktów możesz przeglądać w zakładce: Przychody » Produkty

5. Wiele kont bankowych

Przedsiębiorca może korzystać w ramach działalności gospodarczej z dowolnej liczby kont bankowych. inFakt pozwala je wszystkie zapisać, aby dzięki temu na fakturze zamieszczać wybrany numer konta. W tym celu skorzystaj z funkcji: Ustawienia » Konto bankowe

W tym miejscu możesz:

  • ustawić domyślne konto bankowe,
  • dodać kolejne konto bankowe,
  • przejrzeć listę wszystkich kont bankowych.

Domyślne konto wyświetla się standardowo na każdej fakturze z płatnością przelewem. W oknie edycji faktury można także wybrać dowolne inne konto spośród zapisanych w inFakcie.

6. Ustawianie domyślnych elementów faktur

Oprócz konta bankowego, w inFakcie możesz wybrać i zdefiniować szereg innych elementów faktur, zgodnie z potrzebami Twojej działalności gospodarczej.

Numeracja faktur

inFakt pozwala wybrać domyślny sposób numeracji faktur, który będzie pojawiał się na dokumentach. Każdy rodzaj faktur może mieć własny, odrębny sposób numeracji. Możliwe jest także wyłączenie automatycznej numeracji.

Wybierz rodzaj numeracji faktur korzystając z opcji: Ustawienia » Numeracja faktur

Termin płatności i waluta

inFakt pozwala wybrać domyślny termin płatności, który pojawia się na fakturach. Może to być 0, 7, 14, 21, 30, 45 lub 60 dni.

Wybierz termin płatności korzystając z opcji: Ustawienia » Terminy płatności

Możesz także ustawić domyślną walutę, która standardowo trafi na Twoje faktury. W inFakcie do wyboru jest 19 walut. Więcej o rozliczeniach zagranicznych przeczytasz w Rozdz. 6.

Wybierz domyślną walutę korzystając z opcji: Ustawienia » Waluty

Oznaczenie oryginał / kopia

Faktury powinny być wystawiane w dwóch egzemplarzach, których nie należy oznaczać słowami „oryginał” i „kopia”. W inFakcie dajemy jednak taką możliwość, z której użytkownik może korzystać na własną odpowiedzialność.

Aby faktury miały domyślnie oznaczenia Oryginał i Kopia, skorzystaj z opcji: Ustawienia » Ozanczenia Oryginał/Kopia

Metoda kasowa

Jeśli rozliczasz się metodą kasową, pamiętaj, aby na Twoich fakturach pojawiło się odpowiednie oznaczenie. W inFakcie możesz ustawić, aby na fakturach pojawiało się domyślnie.

Dodaj adnotację Metoda kasowa korzystając z opcji: Ustawienia » Metoda kasowa

Data na fakturze

W zależności od rodzaju Twojej sprzedaży, wybierz w jaki sposób domyślnie będzie opisana data transakcji. Może to być data sprzedaży, wykonania usługi lub zakończenia dostawy towaru.

Zmień opis daty korzystając z opcji: Ustawienia » Data na fakturze

5. Monitoring płatności i analiza finansów

inFakt to nie tylko narzędzie do wystawiania faktur, ale także program pomagający zarządzać przychodami. W tym celu przygotowaliśmy szereg funkcji, które pozwolą w prosty sposób śledzić czy płatności zostały dokonane oraz motywować do nich klientów, a także analizować stan przychodów firmy.

Ustawianie statusów płatności

W zakładce Przychody widoczne są szkice faktur oraz wystawione faktury pogrupowane według statusu płatności. Każda gotowa faktura ma jeden z trzech statusów:

  1. zapłacona,
  2. do zapłaty,
  3. z przekroczonym terminem płatności.

Aby zmienić status, zaznaczasz fakturę, a następnie klikasz: Oznacz jako zapłacone.
Dzięki temu inFakt daje przejrzysty przegląd stanu płatności wystawionych faktur.

Przypomnienia o dokonaniu płatności

inFakt pozwala w prosty sposób wysyłać przypomnienia e-mailowe o dokonaniu płatności. W tym celu wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij w edycję nieopłaconej faktury.
  2. W menu po prawej kliknij w opcję Wyślij
  3. przypomnienie.
  4. Podaj adres e-mail klienta i treść wiadomości
  5. (lub skorzystaj z domyślnej treści).
  6. Kliknij w przycisk Wyślij przypomnienie.

W ten sposób klient otrzyma e-maila przypominającego o terminie płatności wybranej faktury.

Statystyki

Użytkownik inFaktu może wyświetlać przejrzysty wykres przedstawiający statystki osiąganych przychodów w poszczególnych miesiącach. Statystyki są dostępne w zakładkach Przegląd i Faktury.

Aby uzyskać dostęp do wykresu, należy kliknąć w link Zobacz statystyki. Dzięki temu wyświetlisz sumę faktur netto z podziałem na miesiące w wybranym roku.

Faktury z podziałem na rodzaje

Wszystkie faktury wystawione w inFakcie można przeglądać nie tylko z podziałem według statusów płatności (zakładka Przegląd), ale także z podziałem na rodzaje. Kliknij w zakładkę Faktury, aby wyświetlić wszystkie dokumenty wystawione w inFakcie podzielone według rodzajów:

  • Faktury
  • Faktury proforma
  • Faktury zaliczkowe
  • Faktury marża
  • Faktury korygujące
  • Noty korygujące

Ewidencja obrotu

inFakt pozwala w prosty sposób utworzyć ewidencję obrotu, czyli plik PDF lub CSV zawierający wykaz wszystkich faktur przychodowych według wybranych kryteriów. Aby wygenerować ewidencję obrotu, wykonaj następujące kroki:

  1. Otwórz zakładkę Faktury i kliknij w przycisk
  2. Ewidencja obrotu (poniżej sekcji Lista faktur).
  3. Dobierz parametry ewidencji, np. zakres dat, kwot, czy nazwy produktów lub klientów.
  4. Kliknij w przycisk Szukaj (inFakt wyświetli faktury spełniające podane kryteria).
  5. Kliknij przycisk Pobierz raport CSV lub Pobierz raport PDF.

Zaawansowana wyszukiwarka

Użytkownik inFaktu może w prosty sposób przeszukiwać wszystkie zasoby swojego konta. Do tego służy zaawansowana wyszukiwarka. Aby uzyskać do niej dostęp, kliknij w przycisk Szukaj.

Wyszukiwarka ma 5 głównych podstron, które pozwalają przeszukiwać według wybranych kryteriów, określone sekcje konta użytkownika:

  • przychody
  • koszty*
  • klienci i sprzedawcy*
  • produkty
  • opisy kosztów*

* Dotyczy użytkowników korzystających z Programu do Księgowości inFakt.pl.

Wystawianie faktur img2
Zarządzaj swoimi finansami efektywniej

6. Rozliczenia z zagranicznymi klientami

inFakt oferuje także funkcje skierowane do firm, które rozliczają się z kontrahentami spoza Polski. Dzięki temu, rozliczenia są prostsze i szybsze.

Faktury angielskie i polsko-angielskie

W inFakcie możesz wystawić fakturę (lub duplikat) po angielsku lub z opisami zarówno po polsku, jak i po angielsku. Takie rozwiązanie ułatwia kontakty z klientami zagranicznymi.

Aby wystawić fakturę anglojęzyczną, wykonaj poniższe kroki:

  1. Wystaw fakturę w inFakcie w standardowy sposób (p. Rozdz. 1).
  2. Zapisz fakturę jako PDF w dowolny sposób (p. Rozdz. 1).
  3. W oknie zapisu jako PDF, wybierz opcję polsko-angielska lub angielska.

Dzięki temu, utworzony PDF z fakturą będzie zawierał opisy w języku angielskim.

Automatyczne przeliczenie kwoty VAT na złotówki

inFakt pozwala wystawiać faktury w 19 różnych walutach (p. Rozdz. 4.6). Wygenerowanie faktury w obcej walucie sprawia, że na fakturze automatycznie pojawia się kwota VAT przeliczona na złotówki oraz kurs tej waluty z odpowiedniego dnia. Do tego celu, inFakt automatycznie pobiera właściwy kurs waluty ze strony NBP.

7. Rodzaje faktur w inFakcie

Ostatni rozdział niniejszego eBooka poświęcony jest podstawowej wiedzy o fakturach, które można wystawić w inFakcie. Dzięki temu dowiesz się którym dokumentem posłużyć się w danej sytuacji oraz jakie będą tego konsekwencje.

1. Faktura

Faktura to standardowy dokument potwierdzający sprzedaż. Zestaw elementów wymaganych na fakturze jest określony w przepisach, ale użytkownik inFaktu nie musi się nimi przejmować – inFakt generuje faktury zgodne z prawem. Użytkownik musi tylko zadbać o termin wystawienia faktury.

Fakturę należy wystawić nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym miało miejsce wykonanie usługi lub dostarczenie towaru, ewentualnie otrzymanie zapłaty, o ile nastąpiło wcześniej. W przypadku m.in. mediów, najmu, stałej obsługi prawnej i biurowej, ochrony, fakturę wystawia się nie później niż z terminem zapłaty. Alternatywnie, fakturę można wystawić do 30 dni przed wykonaniem usługi, dostarczeniem towaru lub otrzymaniem zapłaty.

Uwaga: Nazwa „Faktura VAT” nie jest wymagana. W inFakcie faktury są oznaczone po prostu nazwą „Faktura”.

Wystaw fakturę

2. Faktura zaliczkowa

Faktura zaliczkowa dokumentuje uzyskanie przedpłaty (zaliczki, zadatku) przed zakończeniem dostawy towaru lub przed wykonaniem usługi. Ten dokument należy wystawić do 15 dni od końca miesiąca, w którym otrzymano zaliczkę.

Uwaga: Faktura zaliczkowa nie jest brana pod uwagę podczas wyliczania podatku dochodowego – w KPiR zapisuje się dopiero fakturę końcową, na której widnieją także kwoty zaliczek. Faktura zaliczkowa wymaga jednak rozliczenia VAT-u.

Wystaw fakturę zaliczkową

3. Faktura korygująca i nota korygująca

Faktura korygująca (inaczej „korekta”) to dokument za pomocą którego wystawca faktury może zmieniać (poprawiać) dowolne elementy faktury wystawionej wcześniej. Jeżeli wprowadzone zmiany obniżają podstawę opodatkowania, wystawca faktury korygującej musi uzyskać od nabywcy potwierdzenie odbioru takiej faktury (przepisy przewidują jednak zwolnienie od tej zasady).

Skorygowanie faktury wystawionej w inFakcie jest bardzo proste. Wystarczy otworzyć edycję dowolnej faktury, a następnie z menu po prawej wybrać opcję: Wystaw korektę.

Nota korygująca to dokument za pomocą którego nabywca może poprawiać fakturę wystawioną wcześniej przez sprzedawcę, przy czym zmiany wprowadzone notą nie mogą dotyczyć żadnych kwot na fakturze pierwotnej. Nota korygująca wymaga uzyskania akceptacji sprzedawcy (wystawcy faktury).

Wystaw korektę

4. Faktura marża

Faktura marża potwierdza sprzedaż, w której VAT płaci się od marży. Za pomocą faktury marża dokumentuje się sprzedaż towarów używanych, dzieł sztuki, towarów kolekcjonerskich, antyków i usług biur podróży. Faktura marża musi zawierać jedną z czterech poniższych adnotacji:

  1. procedura marży dla biur podróży,
  2. procedura marży – towary używane,
  3. procedura marży – dzieła sztuki,
  4. procedura marży – przedmioty kolekcjonerskie i antyki.

Takie opcje są do wyboru podczas wystawiania faktury marża w inFakcie

Faktura marża pozwala wyliczać VAT wyłącznie od marży, czyli różnicy pomiędzy ceną sprzedaży, a ceną zakupu danego towaru lub wartością kosztów związanych z usługą biura podróży. W praktyce oznacza to, że VAT do zapłaty jest po prostu niższy niż w przypadku standardowych faktur.

Wystaw fakturę marża

5. Faktura proforma

Faktura proforma nie jest dokumentem księgowym, ponieważ nie figuruje w żadnych przepisach. Przedsiębiorcy wystawiają jednak proformy, ponieważ takie faktury stanowią np. wezwanie do zapłaty, informację o przedmiocie transakcji i cenie, czy też propozycję zawarcia transakcji. Jeżeli nabywca opłaci proformę, sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę do 15 dni od końca miesiąca, w którym wykonał usługę lub dostarczył towar, ew. otrzymał zapłatę - jeśli nastąpiło to wcześniej.

Wystaw fakturę proforma

Wystawiaj faktury w inFakcie - za darmo!

Z opisanych funkcji Programu do Fakturowania inFakt możesz korzystać bez opłat. Po prostu załóż darmowe konto i ciesz się estetycznymi fakturami w PDF-ach. Darmowe konto pozwala wystawiać do 3 faktur w miesiącu.