Menu

Scrum w inFakt

Bycie zwinnym przy rozwoju naszego produktu jest kluczowe. Szybko reagujemy na feedback i regularnie ulepszamy nasze rozwiązania, by przedsiębiorcy i księgowi mogli rozwijać swój biznes.

Scrum w całej organizacji

Jako pierwsze w podejściu Agile zaczęły pracować zespoły Działu IT. Po sukcesie i realnych korzyściach, jakie osiągnęliśmy, Scrum został zaadaptowany w pozostałych działach, co ułatwia nam współpracę.

Co nas wyróżnia

Kilka zespołów pracuje nad jednym produktem

Małe, zwinne zespoły, jednocześnie rozwijają jeden produkt. Korzystamy z rozwiązań Frameworka LESS - Large-Scale Scrum.

Wizualizacja zamierzonego celu

Realizacja celu sprintów, plany, ustalenia - są widoczne dla wszystkich i pomagają nam osiągać zamierzone efekty. Wierzymy w siłę komunikacji bezpośredniej, białej tablicy i karteczek post-it.

Wsparcie Agile Coacha

Regularnie współpracujemy z doświadczonym trenerem Agile, który weryfikuje skuteczność naszych działań, sugeruje nowe rozwiązania i pomaga przeprowadzać zmiany w kierunku jeszcze lepszej organizacji pracy nad produktem.

Odważne eksperymenty

Nie boimy się podejmować odważnych eksperymentów, by przetestować nowe pomysły i idee, które mogą ulepszyć współpracę między zespołami i ułatwić osiąganie celów. Dzięki nim, stale zbliżamy się do doskonałości.

Praktyki inżynieryjne

Wiele tematów realizujemy z wykorzystaniem Pair Programmingu, dzięki czemu tworzymy kod wysokiej jakości i wymieniamy wiedzę pomiędzy developerami.

Product development

Zamiast software development. Zespoły mają większą odpowiedzialność za jakość rozwiązań, które tworzą.

Wspólne tworzenie roadmapy

Okresowo, cała organizacja spotyka się, żeby dać feedback na temat planu rozwoju produktu. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę i mieć wpływ na drogę, którą podążamy.

Company update

Raz na miesiąc, cała firma spotyka się, żeby podsumować efekty działań w trakcie dwóch ostatnich sprintów. Omawiamy ich wpływ na organizację, finanse i dyskutujemy o przyszłości. Każdy może zabrać głos.

Kilka lat doświadczenia w pracy w Scrumie pozwala nam skupić się na tym, co jest najważniejsze dla naszych klientów.
Jacek Czarnecki Manager działu IT, inFakt.pl
Jacek Czarnecki

Jak przebiega nasz sprint?

Cykl naszej pracy wyznaczany jest przez sprinty - dwutygodniowe odcinki czasu, które kończą się dostarczeniem nowych funkcjonalności dla klientów.

  1. Dzień 1 Planning
  2. Codziennie Daily Standup
  3. Dzień 6 Review Dev
  4. Dzień 8 Refinement
  5. Dzień 14 Sprint Review
  6. Dzień 14 Retrospective

Nasze sprintowe rytuały - 2 tygodnie w skrócie

Planning. Początek każdego sprintu to przygotowanie dobrego planu realizacji celu, który jest stawiany przed każdym z zespołów na najbliższe dwa tygodnie. Na koniec sprintu, powinna zostać dostarczona nowa wartość do produktu.

  1. Określić cel
  2. Wyestymować
  3. Stworzyć dobry plan

Daily Standup. Codzienne, krótkie spotkanie, w trakcie którego członkowie zespołu mogą wymienić informacje na temat aktualności celu, przeszkód na jakie się natknęli i akcji, które mogą podjąć, żeby zakończyć sprint sukcesem.

  1. Określenie statusu planu sprintu
  2. Identyfikacja zagrożeń celu
  3. Jeżeli potrzebne - podjęcie niezbędnych działań

Review Dev. Wspólne spotkanie wszystkich zespołów pracujących nad produktami. To czas, kiedy dzielimy się doświadczeniami z poprzedniego sprintu, wymieniamy wiedzę, ujednolicamy działania i uczymy się nowych rzeczy.

  1. Wymiana wiedzy
  2. Nauka nowych zagadnień
  3. Przekazanie dobrych praktyk

Refinement. Przegląd tematów, które będą realizowane w przyszłości. Ich uściślenie oraz wstępna wycena, pozwala zespołom dobrze przygotować się do planowania. Dobry refinement znacznie ułatwia osiągnięcie sukcesu.

  1. Uporządkowanie backlogu
  2. Zdobycie informacji
  3. Przygotowanie nowych zadań

Review. Spotkanie, w trakcie którego zbierany jest feedback na temat efektów pracy po zakończeniu sprintu. Uczestniczą w nim wszystkie zespoły oraz cała firma wraz z Zarządem, więc można otrzymać wartościową informację zwrotną.

  1. Przedstawienie efektów
  2. Zebranie feedbacku
  3. Prezentacja kolejnych kroków

Retrospective. Na zakończenie sprintu, niezależnie od efektu, zespół spotyka się po to, żeby przedyskutować jego przebieg. Wyróżnia wszystkie mniej i bardziej udane sytuacje, z których wyciąga lekcję na przyszłość.

  1. Omówienie przebiegu sprintu
  2. Wyciągnięcie wniosków
  3. Wybór eksperymentu na kolejny sprint