Aktualności
Asynchroniczne API do wystawiania faktur
Uruchomiliśmy API do asynchronicznego wystawiania faktur VAT i proforma w wersji BETA. Dzięki temu rozwiązaniu można wprowadzać jednocześnie dużą ilość zleceń stworzenia faktur do inFakt, nawet wielowątkowo a dopiero po czasie sprawdzić wynik tych operacji.
System składa się z dwóch dedykowanych końcówek, jedna przyjmuje zlecenie w odpowiedzi zwracając unikalny identyfikator zadania, druga na podstawie tego identyfikatora zwraca informacje o aktualnym statusie przetwarzania. Asynchroniczne API zachowuje ciągłość i poprawność autonumeracji niezależnie od ilości wprowadzanych faktur
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentacją tutaj i testów.
2 grudnia 2022Dodanie nazwy własnej do kont bankowych
Do zasobu BankAccount
dodaliśmy pole custom_name, które zawiera nazwę własną konta wprowadzoną przez użytkownika (niewidoczną na fakturze)
Więcej informacji w dokumentacji tutaj.
14 listopada 2022Faktury z usługą ciągłą w API
Dodaliśmy do zasobu Invoice
(api/v3/invoices) możliwość tworzenia faktur z usługą o charakterze ciągłym.
Jak wystawić taką fakturę?
- w polu invoice_date_kind podajemy wartość continuous_date_end_on,
- w polu continuous_service_start_on podajemy datę rozpoczęcia usługi,
- w polu continuous_service_end_on podajemy datę zakończenia usługi,
- nie przekazujemy pola sale_date ani innego z listy dostępnych w invoice_date_kind.
Przykładowy payload:
{"invoice":{ "continuous_service_start_on": "2022-12-01", "continuous_service_end_on": "2022-12-30", "invoice_date_kind": "continuous_service_end_on", "client_company_name": "BigCompany", "services":[ { "name": "Usuwanie faktur", "net_price": 9001, "tax_symbol": 23 } ] }}
Nie rekomendujemy edycji faktury ze zmianą invoice_date_kind z continuous_date_end_on na inny. Pełna dokumentacja dostępna tutaj.
4 sierpnia 2022Rozróżnianie formy działalności klienta
W związku z dostosowaniem formatu danych do nowych wytycznych urzędowych, do zasobu Client
dodaliśmy atrybut business_activity_kind wskazujący na rodzaj klienta:
- private_person – osoba prywatna,
- self_employed – jednoosobowa działalność gospodarcza,
- other_business – inny rodzaj działalności
Wskazywanie formy działalności klienta będzie obowiązkowe od 2024. Obecnie jest to opcjonalne, jednak rekomendujemy jak najszybsze dostosowanie swoich wtyczek do nowych wytycznych.
Zasady stosowania bussines_activity_kind w Client
- W bussines_activity_kind nie przekazuje żadnej wartości (czyli po staremu)
- uzupełniam pola company_name wpisując nazwę firmy lub imie/nazwisko, opcjonalnie uzupełniam nip
- nie uzupełniam pól first_name oraz last_name
- W bussines_activity_kind przekazuje wartość self_employed (Jednoosobowa Działalność Gospodarcza)
- uzupełniam pola company_name, nip, first_name oraz last_name
- W bussines_activity_kind przekazuje wartość other_business (Inne formy działalności gospodarczej)
- uzupełniam pola company_name oraz nip
- nie uzupełniam pól first_name oraz last_name
- W bussines_activity_kind przekazuje wartość private_person (Osoba prywatna)
- uzupełniam pola first_name oraz last_name
- nie uzupełniam pól company_name oraz nip
Identyczne zasady dotyczą klientów dodawanych bezpośrednio w Invoice
Więcej informacji w dokumentacji Klienci oraz Faktury.
30 maja 2022Zmiana sposobu zapisu PKWiU / PKOB / CN na produkcie
W związku z dostosowaniem formatu danych do nowych wytycznych urzędowych, w zasobie Service
oraz Product
został zmieniony sposób zapisu PKWiU / PKOB / CN:
Jak było:
- symbol – jedno pole do zapisu PKWiU lub PKOB lub CU,
Jak jest teraz:
- pkwiu – pole do zapisu PKWiU,
- pkob – pole do zapisu PKOB,
- cn – pole do zapisu CN.
W 2024 roku pole symbol zostanie usunięte, prosimy o dostosowanie swoich wtyczek.
Więcej informacji w dokumentacji Produkty oraz Faktury.
15 marca 2022Zmiana sposobu zapisu ulicy klienta
W związku z dostosowaniem formatu danych do nowych wytycznych urzędowych, w zasobie Client
został zmieniony sposób zapisu ulicy (zapis do trzech osobnych pól zamiast do jednego):
- street – nazwa ulicy,
- street_number – numer ulicy,
- flat_number – numer mieszkania.
Na ten moment nie wymuszamy podawania adresu w powyższy sposób
Od 2024 roku zostaną wprowadzone następujące walidacje dla kontrahentów z Polski:
- street – opcjonalne, jeżeli wprowadzone to max znaków 65
- street_number – wymagane, max 10 znaków
- flat_number – opcjonalne, max 9 znaków
Identyczne zasady dotyczą adresu klientów dodawanych bezpośrednio w Invoice