Wprowadzenie podstawowych informacji księgowych do serwisu Infakt.pl umożliwia pełne wykorzystanie modułu księgowego. Uzupełnienie tych informacji pozwala na poprawne obliczenie podatku dochodowego, prawidłowe wygenerowanie deklaracji VAT oraz Księgi Przychodów i Rozchodów.

1. Z paska menu u góry strony wybierz „Ustawienia” i wpisz dane firmy czyli: nazwę, adres , numer NIP, numer rachunku bankowego. Informacje pozwolą poprawnie generować raporty w programie Infakt.

Wybierz ustawienia

2. Na dole strony, po prawej znajduje się menu Ustawienia Raportów. Z tej części wybierz opcję rodzaj prowadzonej działalności.

Wybierz rodzaj działalności

3. Pojawi się okno z możliwością wyboru rodzaju prowadzonej działalności. Dokonanie prawidłowej aktualizacji tych danych pozwoli na prawidłowe generowanie raportów i wyliczanie podatku dochodowego.

Wybierz formę prowadzonej działalności działalności

4. Wypełnij informacje dotyczące adresu zamieszkania właściciela oraz miejsca składanych deklaracji. W szczególności sprawdź poprawność wprowadzanego numeru NIP oraz danych urzędu skarbowego. Pozwoli to poprawnie generować deklaracje i automatycznie wpisywać dane urzędu na dokumencie.

Wpisz dane właściciela

5. Uzupełnij informacje w bilansie otwarcia: daty otwarcia działalności oraz datę przeniesienia usług do Infakt. Te informacje umożliwią prawidłowe wyliczenie podatku VAT a program prawidłowo wygeneruje Księgę Przychodów i Rozchodów. Przy przenoszeniu działalności z biura rachunkowego zwróć uwagę na dane, które musisz przenieść z Księgi Przychodów i Rozchodów. Wpisz odpowiednie kwoty w miejsca do tego przeznaczone.

W polu „Informacje o VAT” wpisz kwotę do przeniesienia z ostatniej deklaracji VAT-7. W części „Informacje o zaliczkach na podatek dochodowy” wprowadź sumę zaliczek na podatek dochodowy opłaconych od początku roku.

Prawidłowo wprowadzone dane gwarantują szybkie i poprawne generowanie raportów.

Bilans otwarcia