Kolejne nowości w inFakt! Od teraz dostępne są szybkie płatności we współpracy z Blue Media. Nowość dostępna jest dla wszystkich użytkowników (darmowe oraz płatne konta). Co to oznacza w praktyce?

Szybkie płatności za faktury VAT oraz Koszty

Po wystawieniu faktury, można w łatwy sposób aktywować szybkie płatności z Blue Media. Ta opcja nie wiąże się z żadną dodatkową opłatą po stronie przedsiębiorcy wystawiającego fakturę.

chmura-tagow

Do naszej faktury zostanie wygenerowany unikalny link do płatności, który zostanie dołączony do wiadomości e-mail, w momencie kiedy wysyłamy do naszego kontrahenta fakturę VAT.

Odbiorca wiadomości e-mail, klikając w przycisk dodany do wiadomości, zostanie przeniesiony do tzw. bramki płatności po stronie inFakt. Wszystkie detale dotyczące płatności za fakturę zostaną automatycznie uzupełnione. W związku z czym, nasz kontrahent musi jedynie wprowadzić swój adres e-mail (aby zostać poinformowanym o statusie płatności) a następnie wybrać metodę płatności.

Po kliku sekundach, nastąpi przekierowanie do strony banku. Logowanie i potwierdzenie przelewu to ostatni krok, jaki musi wykonać nasz kontrahent. To opłacający fakturę zostanie obciążony prowizją (więcej na ten temat poniżej).

Po opłaceniu, faktura w inFakt zmieni status na Zapłacono. To rozwiązanie mocno upraszcza i przyspiesza otrzymywanie zapłaty za wystawiane faktury w inFakt.

To samo dotyczy płatności za koszty – będąc na detalu wybranego kosztu możemy wykonać płatność. Po wybraniu sposobu płatności, zostaniemy przekierowani na stronę www banku. Po zaksięgowaniu przelewu, nasz koszt zostanie automatycznie oznaczony jako Zapłacony.

Jak włączyć szybkie płatności z Blue Media na wystawianych fakturach przychodowych?

To bardzo proste – po wystawieniu faktury przychodowej, będąc na jej detalu, należy kliknąć w link z prawej strony:

screen_1

Po włączeniu tej opcji, można wysłać fakturę e-mailem za pomocą opcji z prawego menu (również na detalu faktury).

screen_4

Wówczas do wiadomości e-mail zostanie dołączony link do szybkich płatności z Blue Media.

screen_5

Odbiorca wiadomości, po kliknięciu w przycisk, zostanie przekierowany do bramki płatności na stronie inFakt. Po wprowadzeniu swojego adresu e-mail (potrzebny, aby otrzymać odpowiednie powiadomienie mailowe) oraz wybraniu banku, może sfinalizować płatność. Po otrzymaniu płatności za naszą fakturę, w inFakt zostanie ona automatycznie oznaczona jako Zapłacona.

Możliwe jest również zaznaczenie opcji w ustawieniach, aby domyślnie włączać na wszystkich tworzonych fakturach VAT (spełniających kryteria) szybką płatność z Blue Media.

Aby móc włączyć szybkie płatności z Blue Media dla faktury przychodowej, musi ona spełniać następujące warunki:

  1. Typ faktury – faktura VAT
  2. Waluta w PLN
  3. Kwota do 4300 zł (brutto) włącznie
  4. Wybrana forma płatności – przelew (konto w polskim banku)

Zobacz jak to wygląda w praktyce:

Jak opłacać koszty? [Aktualizacja 29.05]

Rozwiązanie dostępne jest dla Klientów Programu do Księgowości oraz Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego. Aby móc opłacić wybrany koszt, należy dodać nowy koszt (dokument: Faktura VAT) a następnie będąc na jego detalu, kliknąć w menu z prawej strony.

screen_6

Po kliknięciu nastąpi przekierowanie na bramkę do płatności. Po wybraniu opcji płatności i zrealizowaniu przelewu oraz po odnotowaniu wpłaty, koszt zostanie automatycznie oznaczony jako Zapłacony.

Możliwość opłacania faktur kosztowych dla klientów Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego będzie dodana wkrótce (o czym poinformujemy w tym samym poście na blogu).

Klienci Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego mogą już korzystać z opcji opłacania swoich kosztów.

Aby móc opłacić koszt, musi on spełniać następujące warunki:

  1. Typ dokumentu – Faktura VAT
  2. Waluta w PLN
  3. Kwota do 4300 zł (brutto)
  4. Sprzedawca ma podany numer konta bankowego

No dobrze, kto płaci i ile to kosztuje?

Prowizja za płatność jest po stronie płacącego za fakturę. Jej wysokość zależy od wysokości opłacanej faktury:

cennik_tabela

W przypadku płatności za koszty – prowizja jest po stronie opłacającego koszt, czyli w tym przypadku po stronie klienta Programu do Księgowości lub Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego.

Kiedy przelew dotrze do odbiorcy?

Po każdej wykonanej wpłacie za pomocą Blue Media, generowany jest przelew do wypłaty. Środki dostarczane są do odbiorcy w terminie D+1 (dni robocze). Dla rozjaśnienia, przykład:

Wpłata miała miejsce w dniu dzisiejszym, o godz. 09:00 rano. Od razu po otrzymaniu wpłaty, został utworzony przelew wychodzący, który zlecony przez Blue Media, na wskazany rachunek bankowy, dotrze najpóźniej do jutra, do godz. 12:00.

Jeżeli masz pytania, to chętnie służymy pomocą i zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, który dostępny jest dla Was przez cały tydzień w godzinach 7-22.

Czytaj

Product Owner

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Z branżą Interactive związany jest od 2004 roku. W inFakcie odpowiada za rozwój aplikacji www oraz aplikacji mobilnych. Pracował w kilku agencjach interaktywnych, realizując projekty na skalę światową. Prywatnie pasjonat nowych technologii, mobile oraz dronów.