Wraz z rozpoczynającym się rokiem szkolnym wystartowaliśmy z edukacyjnym projektem Ogólnopolska Akademia inFakt – W kierunku nowoczesnej księgowości. Pierwsze spotkanie odbyło się 6 września w Golden Floor Plaza w Warszawie. W dzisiejszym wpisie przybliżę cel, jaki przyświeca naszemu nowemu projektowi oraz garść wrażeń ze spotkania w Warszawie.

Akademia inFakt

Akademia inFakt – dlaczego to robimy?

Przygotowując założenia dla programu do księgowania oraz wspierając merytorycznie księgowych z naszego biura rachunkowego jesteśmy cały czas na bieżąco z projektami zmian, czy też uchwalonymi już nowelizacjami. Niejednokrotnie spotykamy się z tym, że przedsiębiorcy, czy też księgowi nie zostali w należyty sposób poinformowani o zmianach przepisów oraz terminach ich wejścia w życie, dlatego też postanowiliśmy wyjść z naszego biura i organizować spotkania bliżej księgowych.

Równie ważne jest dla nas tworzenie społeczności księgowych. Częściowo cel ten realizujemy poprzez profil Księgomość na FB, doszliśmy jednak do wniosku, że najlepszą integracją środowiska będą spotkania na żywo, gdzie księgowi będą mogli swobodnie porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, wymienić danymi kontaktowymi.

 Akademia inFakt

O czym mówimy?

Prelekcje Akademii inFakt skupiają się wokół trzech tematów: zmiany podatkowe na rok 2018, problematyka księgowa zakupu towarów i usług z zagranicy oraz nowoczesne technologie ułatwiające pracę księgowym.

W czasie szkolenia dotyczącego zmian podatkowych na rok 2018 bardzo dokładnie przeanalizowana została tematyka JPK dla mikroprzedsiębiorców, plusy i minusy oraz mechanizm działania split payment. Nie zabrakło również informacji o proponowanych zmianach kwoty wolnej od podatku oraz projekcie wprowadzenia e-paragonów.

Podzieliliśmy się również z uczestnikami spotkania naszymi doświadczeniami jak wykorzystać nowe technologie w prowadzeniu biura rachunkowego, co się u nas sprawdziło oraz jak skutecznie promować swoje biuro rachunkowe w internecie.

Szkolenie dotyczące zakupu towarów i usłgu z zagranicy odpowiedziało m.in. na pytania jak zaksięgować fakturę za reklamę na FB, kiedy kserowanie to dostawa towaru, a kiedy usługa oraz jak rozliczyć import towarów z Chin, jeżeli odprawa celna odbywa się w Hamburgu.

Dodatkową opcją jaką oferujemy księgowym w czasie Akademii inFakt jest możliwość zrobienia profesjonalnego zdjęcia, a także możliwość stworzenia własnego profilu w przygotowanej przez nas  Ogólnopolskiej Bazie Księgowych. Jest to skuteczny sposób promowania własnej marki w Internecie.

Akademia inFakt – co dalej?

Wszystkim uczestnikom spotkania w Warszawie bardzo serdecznie dziękujemy za obecność, wszystkie wnioski, uwagi oraz pytania 🙂 Zapraszamy do odwiedzania naszego bloga oraz Księgomościa.

W ramach Akademii inFakt do końca roku planujemy spotkania we Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu, Łodzi i Krakowie.

Najbliższe spotkanie już 26 października w Gdańsku zapraszamy do zapisów.