Od 1 stycznia 2018 obowiązuje nowa wersja PUE? Jakie zmiany zostały wprowadzone? Do czego ma zastosowanie PUE?

Nowa wersja PUE

PUE

PUE to platforma usług elektronicznych, która udostępnia on-line dane zapisane na kontach w ZUS. Ponadto daje możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków. Tą drogą można również umówić się na wizytę w ZUS.

Nowa wersja PUE

ZUS informuje, że od 1 stycznia 2018 r. dostępna jest nowa wersję portalu PUE. W dużej części zmiany związane są wprowadzeniem e-składki i NRSJednostka wskazuje, że główne zmiany to:  

  1. w roli Płatnik:
    • udostępnienie komunikatu w formie popup wymagającego potwierdzenia o indywidulnym numerze rachunku składkowego,
    • udostępnienie nowych widoków w zakładkach: Salda bieżące, Podział wpłat,
    • modyfikacja widoku zakładki: Należne składki i wpłaty,
    • zmiana nazwy zakładki Salda na koncie na Salda bieżące i zmiana widoku w tej zakładce,
    • udostępnienie w sekcji Moje dane informacjo o indywidualnym numerze rachunku składkowego płatnika składek,
  2. w ePłatniku:
    • udostępnienie komunikatu w formie popup wymagającego potwierdzenia o indywidulnym numerze rachunku składkowego,
    • w kartotece płatnika zostanie udostępniona informacja o indywidualnym  numerze rachunku składkowego płatnika składek,
    • z programu zostały usunięte dotychczasowe numery kont bankowych ZUS dla płatności składek,
    • została zablokowana możliwość generowania dokumentów płatniczych.
  3. w roli Ubezpieczony:
    • nowa wizualizacja szczegółów informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS za rok 2016.

Matematyk, który ma ukończone studia w zakresie doradztwa podatkowego, zajmujący się księgowością i kadrami. Obecnie rozwiewa wątpliwości księgowych i przedsiębiorców na szkoleniach, webinarach i artykułach na blogach inFakt. W przystępny sposób opisuje trudne przypadki, które zna między innymi z prywatnej praktyki.