Gdy prowadzi się biuro rachunkowe pozyskiwanie nowych klientów bywa czasochłonne i kosztowne. Podobnie problematyczne jest znalezienie dobrego oprogramowania do księgowości, do którego mieliby dostęp także klienci. To wszystko i znacznie więcej jest dostępne dla księgowych inFaktu.

Tradycyjny model współpracy z księgowym jest daleki od ideału

Kiedy w 2010 r. założyłem po raz pierwszy działalność, moja współpraca z przypadkowo wybranym biurem rachunkowym wyglądała mniej więcej tak:

  • Najpierw podpisałem umowę o współpracy według której raz w miesiącu do określonego dnia miałem dostarczyć papierowe faktury (przychody i koszty)
  • Następnie księgowi ręcznie przenosili informacje z tych dokumentów do programu księgowego, który generował KPiR, obliczał podatki, itd.
  • Na parę dni przed terminem zapłaty dostawałem od księgowych e-maila z kwotami podatków i ZUS-u do zapłaty

Kiedy potrzebowałem np. wydruku z KPiR musiałem napisać e-maila do księgowych, którzy w odpowiedzi przesyłali mi PDF w załączniku. Gdy potrzebowałem faktury, którą oddałem do rozliczeń, musiałem pofatygować się po nią osobiście.

Nie było mowy o stałym dostępie do rozliczeń, sprawdzaniu podatków w poprzednich okresach, aplikacji mobilnej, czy tak prostej rzeczy jak program do fakturowania.

Postawmy sprawę jasno – ten model współpracy jest kiepski tak dla księgowych, jak i dla klienta.

Zabiera mnóstwo czasu związanego z obrotem papierowymi dokumentami i brakiem oprogramowania księgowego, do którego mają dostęp zarówno księgowi, jak i klient.

W inFakcie wygląda to zupełnie inaczej. Oto 5 powodów, dla których warto zacząć z nami współpracować.

1. Księgowość i fakturowanie online z aplikacją mobilną

Powód nr 1 to księgowość i fakturowanie ”w chmurze”.

Dostęp do programu ma nie tylko księgowy, ale też klient – również za pomocą aplikacji mobilnej na Androida lub iPhone’a. Oznacza to, że kiedy klient potrzebuje wydruku z KPiR lub archiwalnej faktury, to nie pisze do księgowego – po prostu loguje się na swoje konto i pobiera co potrzeba.

Fakturowanie online i dodawanie kosztów w inFakcie sprawia, że dla księgowego także wszystko jest widoczne po zalogowaniu. Proces przekazywania księgowym informacji o przychodach i kosztach jest bez porównania prostszy i szybszy.

Koszty trafiają do inFaktu jako skany, które można robić nawet za pomocą aplikacji mobilnej. Księgowy sprawdza specjalną zakładkę z kosztami i albo je akceptuje i księguje, albo zwraca z komentarzem.

2. Najlepsza w Polsce baza księgowych

Księgowi inFaktu mają swoje wizytówki w największej i najlepszej bazie księgowych w Polsce. Twój profil będzie wyglądał tak, jak np. Marty Serafin, która przy okazji jest także autorką tekstów na naszym Blogu Księgowym.

Każda osoba jest opisana w Bazie Księgowych przez szereg cech, w tym w jakich dniach i godzinach pracuje, a także w jakiej tematyce się specjalizuje, np. branży IT lub budowlanej.

Księgowi mają tam także wgrane zdjęcie, komentarze i ocenę od klientów, która “resetuje się” co kwartał, kiedy przeprowadzamy nowe badanie. To najlepszy (i najtańszy!) sposób, żeby zareklamować swoje usługi w internecie.

3. Szybkie Płatności

Przesyłanie księgowym dowodu zapłaty składek ZUS było całkiem osobnym obowiązkiem w przypadku mojej współpracy z księgowymi wiele lat temu. Ja wiecznie o tym zapominałem, a księgowi wiecznie o tym przypominali…

W inFakcie płatności są “wbudowane” w program księgowy jako zintegrowana usługa pod nazwą Szybkie Płatności. Za podatki i składki ZUS płaci się w nich tak samo, jak np. za zakupy w sklepach internetowych.

Oznacza to, że jeśli klient dokona zapłaty korzystając z Szybkich Płatności, to informacja o tym zachowa się w inFakcie automatycznie, wraz z potwierdzeniem i datą kiedy płatność została wykonana. To samo dotyczy podatku dochodowego, VAT-u i faktur kosztowych.

4. Inteligentny Asystent Księgowy – automatyczne odczytywanie danych z faktur

Jak opisywałem na początku, jedną z podstawowych czynności, którą zajmowali się księgowi w moim biurze z 2010 r. było przenoszenie danych z papierowych dokumentów do programu księgowego. Nie było to ani szybkie, ani przyjemne.

Na szczęście w inFakcie kopiowanie danych ręcznie nie jest konieczne.

Częścią usług inFaktu dla księgowych jest nasz Inteligentny Asystent Księgowy. Dzięki niemu wystarczy wgrać pliki z fakturami i poczekać aż zostaną “zdigitalizowane” automatycznie. To rozwiązanie działa coraz skuteczniej i coraz szybciej, warto więc dołączyć teraz, aby korzystać z jego szybkiego rozwoju.

5. Blogi księgowe, wsparcie merytoryczne, inFaktowe spotkania

Niezwykle szeroką działką w inFakcie jest edukacja księgowa, za którą odpowiadają nasi eksperci, zwłaszcza Magda Sławińska-Rzemek, Aneta Socha-Jaworska, Piotr Ciszewski i Piotr Juszczyk.

Wystarczy polubić na Facebooku profil Księgomościa, naszego brand hero, aby na bieżąco dostawać informacje o nowych poradnikach inFaktu. Dodatkowo, po nieco lżejsze teksty zapraszamy także na nasz Blog dla Przedsiębiorców.

Oczywiście, gdy tylko masz wątpliwości, to będąc księgowym inFaktu możesz w każdej chwili skonsultować każdy problem. Z przyjemnością pomożemy.

Ale to nie wszystko!

Organizujemy także cykl szkoleń “fizycznych” pod nazwą Ogólnopolska Akademia inFakt. Zawitaliśmy m.in. do Warszawy, Krakowa, Łodzi, Rzeszowa, czy Szczecina. Można było posłuchać naszych ekspertów, a nawet zrobić sobie profesjonalne zdjęcie, aby jak najlepiej zaprezentować się w bazie księgowych.

Jak zostać inFaktowym księgowym?

Teraz nie pozostaje nic innego, niż zacząć współpracę z inFaktem!