Zawód księgowego – nudny? Jeśli tak sądzą niekiedy postronni obserwatorzy, to wystarczy wdrożyć w swoim biurze jeden z poniższych gadżetów dla księgowych, aby odmienić biuro rachunkowe i pokazać jego nowe oblicze. Te gadżety nie tylko wzbudzą zainteresowanie, ale są też po prostu przydatne.

Gadżety też mogą odmienić księgowość

Całkiem niedawno analizowaliśmy jak software automatyzuje księgowość i co z tego może wyniknąć. W kolejnym tekście pod lupę bierzemy natomiast hardware.

Chodzi o rozmaite urządzenia, które księgowi mogą wykorzystywać w swojej pracy, aby uczynić ją szybszą, wygodniejszą, czy też po prostu – bardziej przyjemną.

Poniższe gadżety dobraliśmy tak, aby każdy z nich można było kupić online. Tak gdyby komuś przyszła na to ochota.

1. Ręczna niszczarka do dokumentów Philippi Business

Niszczarki do dokumentów są obecne w każdym biurze rachunkowym, bo przechowywanie dokumentów jest kosztowne i warto pozbywać się tych, które są niepotrzebne.

Warto jednak wiedzieć, że niszczarka może być też przenośna. Dzięki temu urządzenia można używać w dowolnym miejscu, w tym także zabrać ze sobą np. do biura klienta.

Za 283 zł można nabyć gustowną, ręczną niszczarkę do papieru niemieckiej marki Philippi. Przyda się wszędzie tam, gdzie stacjonarna niszczarka z pojemnikiem nie jest dostępna.

Cena: 283 zł
Sprawdź w sklepie: superwnetrze.pl

2. Ręczny skaner Doxie Go SE Portable Scanner

Skanowanie dokumentów to jedna z najpowszechniejszych czynności wykonywanych przez księgowych. Oczywiście można po prostu wykonywać zdjęcia faktur kosztowych, np. aplikacją inFaktu. Dla osób, które jednak wolą korzystać ze skanera mamy rozwiązanie w postaci Doxie Go SE Portable Scanner.

Urządzenie ma 31 cm szerokości, jedną stronę skanuje w 8 sekund, a wbudowana bateria pomieści do 400 skanów. Do skanowania z użyciem Doxie nie potrzeba komputera – pliki zapisują się na karcie SD, które następnie można przesłać wprost do oprogramowania Doxie. Jest także wersja z WiFi, która wysyła pliki bezprzewodowo.

Cena: 187 funtów (wersja z WiFi)
Sprawdź w sklepie: amazon.co.uk

3. ultron UN-1 – bezprzewodowy keypad i kalkulator w jednym

Księgowi, którzy korzystają z laptopów muszą niekiedy mierzyć się z faktem braku keypada jako osobnej sekcji klawiatury. W takiej sytuacji świetnym rozwiązaniem jest zewnętrzny keypad, w optymalnej wersji bezprzewodowy.

Co ciekawe, ultron UN-1 to nie tylko bezprzewodowy keypad, ale także kalkulator z wyświetlaczem na 10 cyfr, który działa bez podłączenia do komputera. Gadżet jest dostępny na niemieckim Amazonie.

Cena: 19,99 euro
Sprawdź w sklepie: amazon.de

4. Filtr prywatyzujący do laptopa 3M Privacy Filter

Księgowość wiąże się z analizą wrażliwych danych finansowych klientów, którymi lepiej nie dzielić się z postronnymi obserwatorami.

Sposobem na poradzenie sobie z tym problemem jest zastosowanie specjalnej nakładki na ekran, która sprawia, że zawartość ekranu nie jest widoczna, gdy patrzy się pod kątem. Analogicznie, taki filtr można też zastosować na ekranie smartfona.

Ceny filtrów renomowanej marki 3M zaczynają się od 59 zł w zależności od wielkości ekranu i urządzenia, do którego pasują.

Cena: od 59 zł
Sprawdź w sklepie: morele.net

5. Cyanics iSticks Desk Organizer

Dzisiaj na biurkach nie trzyma się tak wielu przedmiotów jak kiedyś, ale nadal może ich być sporo, w tym długopisy, żółte karteczki “stick-it”, smartfon, notatnik, czy kalkulator. Do tego dochodzi kubek z kawą, czy przedmioty osobiste, jak zdjęcia bliskich.

Te przedmioty można łatwo poukładać na biurku tak, aby zawsze miały swoje miejsce, korzystając z dedykowanego organizera iStick. To urządzenie nie tylko pozwala łatwo zorganizować przestrzeń na biurku, ale ma także wbudowany hub USB, który pozwoli w wygodny sposób podłączyć np. pendrive.

Cena: 34,99 dol.
Sprawdź w sklepie: cyanics.net

6. Szyfrowany, wodoodporny pendrive – Kingston DataTraveler 2000

A jeśli mowa o pendrive’ach, to trudno sobie wyobrazić przenoszenie danych finansowych na niepewnych, plastikowych zabawkach dostępnych na Allegro. W biurze rachunkowym, które szczyci się najwyższym bezpieczeństwem przechowywanych danych warto zakupić pendrive’y z wbudowanym szyfrowaniem.

Aby zapewnić bezpieczeństwo danych i zarazem wywołać odpowiednie wrażenie na kliencie możemy wyposażyć się w pendrive Kingston DataTraveler 2000 z wbudowanym keypadem do wprowadzania PIN-u. Ten pendrive dysponuje 256-bitowym szyfrowaniem AES, a dodatkowo jest odporny na wodę i kurz. No i prezentuje się imponująco.

Cena: od 369 zł (16GB)
Sprawdź w sklepie: komputronik.pl

7. AirBar, który zamienia dowolny ekran w ekran dotykowy

W każdej działalności przydaje się ekran dotykowy, zwłaszcza w trakcie pracy zespołowej, czy spotkań biznesowych. Dobrze wiedzieć, że nie trzeba w tym celu ograniczać się do korzystania z tabletu lub specjalnego laptopa.

AirBar to sprytne urządzenie, które dowolny ekran zamienia w ekran dotykowy.

AirBar działa po podłączeniu do USB w trybie “plug-and-touch”. Obsługuje wszystkie gesty dotykowe typowe dla komputerów z Windowsem lub Mac OS. Producent oferuje wersje dla komputerów z Windowsem mających ekrany o przekątnej 13,3, 14 lub 15,6-cala. Jest też opcja dla MacBooka Air 13,3’’.

Cena od: 44,95 funtów
Sprawdź w sklepie: amazon.co.uk

8. Lumie Bodyclock Starter 250

Obudzenie się w niewłaściwej fazie snu może być powodem zmęczenia przez cały dzień, przez co trudniej się skupić i być produktywnym.

Lumie Bodyclock Starter to budzik oparty na świetle, który rozświetla się w ciągu ustalonego czasu, aby pobudka była łagodnym, stopniowym procesem. Do wyboru jest symulacja świtu w ciągu 15, 20, 30, 45, 60 lub 90 minut.

Lumie ma także analogiczny tryb zmierzchu, kiedy pomaga zasnąć przy stopniowo gasnącym świetle. Budzik można kupić w polskim sklepie w cenie 615 zł. Są też dostępne budziki świetlne innych firm, np. marki Beurer.

Cena: 615 zł
Sprawdź w sklepie: ortomoda.pl

9. CASIO HR-150RCE – kalkulator z funkcją drukowania w dwóch kolorach

Z pewnością wielu księgowych nadal korzysta z fizycznych kalkulatorów z różnych powodów. Jednym z nich może być opcja wydruku obliczeń, także w wersji dwukolorowej. Smartfony jak na razie nie posiadają wbudowanych drukarek.

Cena: 199 zł
Sprawdź w sklepie: biurowezakupy24.pl

10. Mobilna ładowarka słoneczna

Praca księgowego wiąże się czasem z koniecznością szybkiego dostępu do maila lub telefonu. W chwilach awaryjnych, zwłaszcza podczas podróży służbowych, bardzo przyda się przenośna ładowarka.

Mobile Solar Charger jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że ładują ją promienie słoneczne, a więc jest mniejsza szansa, że to urządzenie także się rozładuje. Wystarczy, że trzymamy je np. w okolicy okna. Ładowanie do pełna zajmuje 5 godz. przez USB lub 25 godzin ze słońca – wówczas można jej użyć, aby 3-krotnie naładować telefon (pojemność wynosi 10000mAh).

Cena: 34,95 funtów
Sprawdź w sklepie: mobilesolarchargers.co.uk

11. Elektroniczny zszywacz

Działanie zszywacza zwykle opiera się na sile ludzkich mięśni, bo jest to urządzenie, które nie przeszło wielu innowacji od wynalezienia w XIX wieku. Rzecz jasna, biuro rachunkowe można wyposażyć w elektryczny zszywacz, który nie wymaga ani trochę siły.

Tak właśnie działa Leitz Nexxt Series 5532 – wystarczy do niego włożyć papierowe dokumenty, a maszyna wbije zszywkę samoczynnie. Ten zszywacz zasilany jest z gniazdka sieciowego, waży sporo, bo 280 gramów i mieści w sobie 150 zszywek.

Cena: 123 zł
Sprawdź w sklepie: zszywacze.pl