Jaki jest termin na aktualizację adresu firmy w urzędzie skarbowym?

Zmiana adresu w firmie – to wydarzenie elektryzuje wielu przedsiębiorców, ponieważ wiąże się z koniecznością zaktualizowania informacji o firmie w urzędach. Ba, tylko w których? W jakim terminie? Jakimi formularzami? Te praktyczne kwestie w możliwie prosty sposób wyjaśniamy w nowym odcinku inFakt TV.

Właściwe adresy firmy są niezwykle ważne, ponieważ decydują one m.in. o tym:

  • w którym urzedzie rozliczać podatek dochodowy i VAT oraz na jaki numer konta przelewać kwoty za podatki,
  • w którym urzędzie składać deklaracje VAT, zeznania roczne, aktualizacje informacji o firmie, itp.

Co za tym idzie, adresy muszą być podane właściwie i aktualizowane w razie ich zmiany, aby prowadzić firmę zgodnie z prawem. W przeciwnym razie, podatki będą przesyłane na niewłaściwe numery kont, a deklaracje składane w niewłaściwych urzędach. To może być spory kłopot.

Na szczęście kwestia zmiany adresu w firmie nie jest trudna. Zapraszamy do obejrzenia nowego odcinka inFakt TV, w którym ją wyjaśniamy – jak zawsze krótko i zrozumiale:

Oczywiście, prostych i szybkich porad z serii inFakt TV mamy dla Was dużo więcej! Przykłady? Zapraszamy do obejrzenia:

1. Który wydatek może być kosztem firmowym?
2. Ubezpieczenie chorobowe – czy warto je opłacać?

Warto też zajrzeć do innych odcinków serii – znajdziecie je wszystkie tutaj 🙂